woensdag 18 januari 2017

18 januari 2017

We leren het stamboslied ..
niet eenvoudig maar heel mooi  !
Wie kan zingt reeds een stukje mee.

Bovendien bestuderen we ook onze stamboom.
Enkele ouders zijn reeds klaar met de opmaak van hun stamboom.
Fier tonen de kleuters het resultaat en zo krijg ik heel wat informatie over de grootouders.
Best leuk ! 
 Kayla en de stamboom uit het stambos ..
 De ouders van Talip hebben er een hele originele stamboom van gemaakt, prachtig ! 
En Fien giert het uit .. waarom ? 
Wel .. bij de foto van opa staat geschreven oma Patricia en 
bij de foto van oma staat opa Frank geschreven. 
Omdat ik even bedenkelijk kijk, proest Fien het uit ! 


Ook in K3 maakt men een studie van de stamboom.
Juf Anne doet een uiteenzetting maar zoals steeds 
neemt ze een loopje met de waarheid. 
Ik word net niet gek bij het aanschouwen van haar stamboom,
want wie is haar grootvader (dat beweert ze toch !) ..
niemand minder dan Albert Einstein. 
Wel beste collega, dan heb je toch zijn genen niet geërfd. 
Bovendien zou Einstein beter bij mij passen 
want mijn opa heette -toeval of niet- Albert en was primus van de leerlingen van de stad Gent.
En laat ik nu zijn genen hebben .. is al meermaals bewezen 😉

1 opmerking:

  1. Ik heb, genereus als ik ben, de genen doorgegeven aan mijn dochtertjes !!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen