woensdag 11 januari 2017

12 januari 2017


Het is 'putteke' winter 
en ja hoor, daar heb je alweer een stevige winterprik. 
Als we de weerman mogen geloven beginnen we vandaag met een stevige storm
Na de storm zullen de temperaturen een duik nemen richting het vriespunt
en krijgen we vrijdagochtend spiegelgladde wegen ook in Vlaanderen. 
Joepie, dan kunnen we schaatsen en baantje glijden, hoor ik mijn kleuters kirren. 
Ik kan alleen maar denken aan gladde wegen, ruiten ijsvrij krassen, vastgevroren deuren enz. 
De charme van de winter ontgaat me toch eventjes. 
'Wanneer krijgen we eens sneeuw ?' vragen mijn kleutertjes nog 
'Dan kunnen we spelen met een slee en een sneeuwpop maken' 
Zij hebben er duidelijk zin in ..
Winterellende wordt zo omgetoverd tot winterpret ! 
Zoveel is duidelijk ! 
Laat de koude maar komen .. en wie weet, valt er hier of daar nog een vlokje sneeuw
en kunnen we alsnog onze slee opdiepen en die sneeuwpop maken. 👍

Iedereen in de tweede kleuterklas werkt aan zijn/haar jaarkalender Size XL
Eerste opdracht : blaas vuurwerk met ecoline.


In de namiddag moeten we de activiteit staken
 want juf Stephanie komt langs voor een lesje bewegingsopvoeding.

 Na de les LO komen Nick en Elias voorlezen in de klas, leuk hoor ! 
Zeker ook voor mij want zowel Nick als Elias zaten ooit -in een ver verleden- in mijn kleuterklasje. Tof !!! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten