woensdag 18 januari 2017

19 januari 2017


De inschrijvingen voor het grootouderfeest lopen binnen.
En hiermee gaat een ganse administratie gepaard.
Filmtickets worden uitgedeeld zodat de (over)grootouders
een kaartje hebben voor de voorstelling van 25 januari -
enkel met een geldig toegangsticket kom je erin 😊
Vergeet ook niet te reserveren voor het koffiemoment vooraf. 
Vermeld het aantal  deelnemers in de afbeelding (kopje koffie)
want ook hier is inschrijven noodzakelijk. 
Denk eraan, vandaag sluiten we de inschrijvingen af en beginnen
wij, kleuterjuffen aan de telling van het aantal deelnemers.
De stoelen moeten immers nog afgehaald worden,
de koffie wordt aangekocht, 
de kopjes moeten worden geteld,
de filmtickets worden snel door de drukpers gehaald en 
de cinemazaal moet nog opgebouwd worden door het kleuterteam. 
Het wordt nog heel heel druk !

En voor wie nog zou twijfelen, "Cinema Magnifique"
vind je terug in de overdekte speelzaal van de kleuterafdeling. 😉

Grootouders spelen een belangrijke rol in het leven van een kleuter. 
Je kan altijd op ze rekenen,
ze zijn altijd paraat
en overladen hun kleintjes met heel veel knuffels en warme zoenen. 
En net daarom reiken wij nominaties uit.
Grootouders uit de duizend .. 

Heeft oma een boek vol heerlijke recepten ?
Bak je met opa de lekkerste appeltaart ? 
Neemt oma je wel eens mee op restaurant
.. dan verdienen zij de nominatie culinair wonder !!! 
Kan oma fietsen herstellen als de beste ? 
Timmert opa de leukste dingen in elkaar ? 
Leert opa jou een mooie sjaal breien ?
Hangt er een leuke schilderij van oma in je kamer ? 
.. dan verdienen zij de nominatie Handige Harry !!! 
Heeft opa een prachtige  bloemen-/groentetuin ? 
Helpt oma de buurt netjes houden ? 
Maak je altijd leuke wandelingen met oma ?
Kent opa alle namen van de verschillende vogels ? 
dan verdienen zij de nominatie Groene vinger !!!       
Doet oma mee aan start to run ? 
Ga je zo graag kijken naar het toneelstuk van opa ? 
Kent je opa de coolste apps ? 
Wint je oma alle gezelschapsspelen ? 
.. dan verdienen zij de nominatie Bezige Bij !!!
Staat oma altijd voor je klaar ? 
Is opa er niet meer maar denk je nog elke dag aan hem ? 
Tovert oma altijd weer een lach op je gezicht ? 
Mag je soms mee naar het ziekenhuis waar oma werkt ? 
.. dan verdienen zij de nominatie Stille held !!!    
Ga je soms op vakantie naar oma die in Spanje woont ? 
Moet opa de wereld rond voor zijn werk ? 
Kent opa de leukste plekjes in de stad ? 
Vertelt oma de spannendste reisverhalen ? 
.. dan verdienen zij de nominatie Trotse wereldburger !!!  
Maak snel je keuze - nominaties die ingediend worden voor 21 januari 
worden dit weekend nog verwerkt in een oorkonde voor oma/opa. 

De dag wordt heel erg druk,
geen minuut tijd om rustig op adem te komen.

Het begint reeds deze ochtend vroeg. 
Op mijn weg naar school 
word ik tijdens mijn ochtendlijke rit richting Eeklo 
meermaals opgebeld
door mijn collega sinds jaar en dag, juf Anne.
Nu moet je weten dat juf Anne enige aanleg heeft 
om alles extra dik in de verf te zetten. 
Ik zie er niet uit ! 
Ik zie helemaal rood en mijn hoofd is ferm gezwollen.
En ja, ik gloei .. 
Ik kom later zodat niemand me ziet !
Ik probeer nog wat te sussen .. Kom kom zo erg kan het toch niet zijn ! 
Stop met de drama queen uit te hangen en kom naar school, 
we hebben nog heel wat te doen vandaag !

Een half uurtje later sluipt juf Anne incognito haar klas binnen. 
Maar wat ik te zien krijg, stelt me helemaal niet gerust. 
Wat blijkt, juf Anne heeft zalm gegeten en toen is het probleem begonnen. 
Als juf Lien (L1) langsloopt, moet ze er natuurlijk nog een schepje bovenop doen :
Door de stress wordt het alleen maar erger weet zij te zeggen.
En meteen word ik met de vinger gewezen ! 
Haar schuld .. met al haar projecten klaagt juf Anne. 
Wel, heb je ooit .. zal het mijn schuld nog zijn dat zij slechte vis gegeten heeft. 
De rest van de dag blijft ze haar klaagzang aanhouden, om gek van te worden. 
Gelukkig heeft juf Ilse een extra opdracht voor de K3-tjes
dus hoor ik nog maar weinig gemor van onze oudste collega. 
Als ze tegen de middag haar klas uitkomt,
ziet ze nog roder en haar hoofd is nog toegenomen in omvang.
Ik ga even naar huis mijn hoofd koelen ! laat ze weten.
Een zucht van opluchting waart door de kleuterafdeling. Oef !!! 
Eindelijk een uurtje rust !!! 

Juf Stephanie toont -tijdens de vrije middag- 
de film in première terwijl we gezellig samen eten. 
Juf Joke en ik vormen het testpubliek .. kritisch maar opbouwend !
Wat ik te zien krijg, maakt me ontzettend blij .. 
De film is fantastisch mooi !!! 
Ja, het doet me wat !!
Dank je juf Stephanie en juf Ilse om samen te geloven in mijn project.
Jullie hebben dit ongelooflijk mooi uitgewerkt. 
En ik weet zeker dat jullie me vervloekt hebben, maar het is de moeite waard ! 
1000x dank !! 
  En nu maar hopen dat de oma's en opa"s even enthousiast zullen zijn. 
Ik heb een klein vermoeden van wel.
 
Personeelsvergadering
Wat op papier een korte personeelsvergadering zou zijn, 
blijkt in werkelijkheid een goed gevilde vergadering. 

Een flinke uiteenzetting over het nieuwe leerplan Media. 
Ik kan tevreden zijn want bij het tot stand komen van onze film 'the Movie' 
zijn heel wat leerplandoelen tot stand gekomen. 
Dat hebben we dus met zijn allen goed gedaan ! 

Ook de klasagenda wordt even doorgelicht. 
Nu moet je weten dat wij daar elke dag hard aan werken, echt waar ! 
Niet altijd een pretje, maar het moet van de inspectie en directie. 
Leerplandoelen worden zorgvuldig gekozen, gewikt en gewogen.
En toch .. het graag zien van de kinderen staat nog altijd bovenaan mijn lijstje.
Het samen pret hebben, sluit daar mooi bij aan ..
en de kleuters een onvergetelijke mooie tijd bezorgen, 
is nog een extra doel dat wij er nog aankoppelen.  

En dat kleuters een onvergetelijke tijd hebben bij ons, kon ik deze morgen horen. 
Ali, Noah en Thibo (derde en vierde leerjaar lagere school) 
haalden deze morgen herinneringen op tijdens het bustoezicht.
Juf Tania, jij hebt me gered toen ik met mijn arm vast kwam te zitten tussen de chauffage 
 vertelt Noah.
Plots weet ik het weer .. da's waar .. 
Weet je nog dat jij de mooiste tekening van de klas mocht kiezen ? vraagt Ali.
En jij koos de mijne zegt Ali -nog steeds- even fier.
Ja Ali, ik heb ze nog .. zeg ik.
Juf, weet je nog dat je altijd grapjes met ons uithaalde ? zegt Thibo met een brede lach.
En of ik het nog weet ! 

De verhalen zijn hartverwarmend en ik kan alleen maar blij zijn 
dat onze kleutertjes van toen nog zo'n mooie herinneringen hebben aan hun kleutertijd. 
Daarom is het nu eenmaal echt de moeite waard om elke dag opnieuw
voor de klas te staan.


2 opmerkingen:

  1. Stephanie en ik hebben jou nog niet vervloekt, ons mannen dat laat ik echter in het midden.
    We hebben het onszelf dan ook een beetje moeilijker gemaakt dan nodig.
    Laat ons hopen dat de grootouders het ook mooi vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blij dat jullie me nog niet vervloekt hebben. Met de mannen los ik dat wel op :-) en wat betreft de grootouders .. zij zijn al altijd een dankbaar publiek geweest .. dus geen zorgen !

      Verwijderen