maandag 9 januari 2017

10 januari 2017

Dat kleuterjuffen altijd en overal werken is een vaststaand feit. 
Dikwijls spontaan maar soms ook onder lichte druk van een collega. 
'I have a dream' zei iemand ooit .. wel, ik heb die ook ..
En naar die droom hadden juf Stephanie en juf Ilse wel oren. 
De dames vonden mijn idee 'super' en stapten mee in mijn droom,
een project over 'film'. 
Tijdens de kerstvakantie verzamelden de kleuterjuffen allerlei beeldmateriaal 
en via mail bereikte alles mijn collega's die zeer bedreven zijn in ICT. 
Vandaag kan ik eindelijk een proefvoorstelling van onze film bekijken 
en ik kan nu al zeggen .. het is / wordt prachtig ..
Ik ben er helemaal weg van ..
zo mooi, zo lief, zo schattig, zo retro .. 
En onze 'kleine sterren' schitteren als nooit tevoren. 
Op 25 januari is er première van 'the movie' en oma en opa zijn onze gasten. 
Dus beste oma's en opa's, hou die dag in jullie agenda alvast vrij. 

Ook de andere collega's zaten niet stil aan het begin van het nieuwe jaar.
Juf Muriel organiseerde het theaterfestival van 30 januari. 
Juf Anne nam mijn 'projectmail' echt wel heel letterlijk 
en werkte alles tot in de puntjes uit voor haar K3-tjes. 
Vandaag toont ze me het prototype van haar jaarkalender. 
Wow, hoe mooi ! Ik sta versteld ! 
Waar is jouw ontwerp ? vraagt juf Anne. 
Ik moet bekennen .. 
Is nog in productie, beste collega. Nog even geduld.  
En wat met juf Joke ? 
Wel, vandaag krijg ook ik haar plannen te horen. Ben zeer benieuwd.  
Een rustige dag in de Tandem ?!? Vergeet het maar !! 
Ik heb ochtendtoezicht en geloof me, het is er een kabaal van jewelste. 
Peuters die gisteren eerder rustig hun schoolcarrière aanvatten,
geven vandaag eens extra van katoen. 
Negen nieuwe peuters, het is me wat. 
Eentje is meester in het ontsnappen en 
dus sluit ik na elke kleuter die de school binnensluipt,
angstvallig de deur. 
Tja, het zijn echt wel peuters mét pit :
Ze krijsen, gooien met hun geliefde knuffel ..
schoppend of stampvoetend proberen ze hun willetje te verkrijgen. 
Maar ik plooi niet en bijt door!
Na 27 jaar dienst in het onderwijs, waarvan 20 jaar peuter- eerste en tweede kleuterklas,
 heb ik reeds heel wat woelige watertjes doorstaan. 
Dus ja, dit verteer ik ook nog wel 😉

Met het nieuwe jaar neemt ook de tweede kleuterklas uitbreiding ..
Vandaag staan twee kleuters te drummen voor een plaatsje bij ons op school. 

 Rajan is er vandaag al .. 
Onze (klas)teller staat nu op 21 kleuters,
een mooie klasgroep. 

Na school is er nieuwjaarsreceptie !

De directies houden een speech,
de collega's wensen elkaar een fijn en creatief jaar toe. 
Niks mis met onze creativiteit, bedenk ik nog.
Tot juf Joke fijntjes meedeelt : "Daar hebben we toch ons Tania voor !"
Dank je collega. 
Ik weet dat je altijd uitkijkt naar mijn mailtjes. 
En gelukkig weet ik mijn collega's altijd gek te krijgen
 zodat ze steeds mee instappen in één of ander project.

Ook de oud-collega's zijn er 
en er worden herinneringen opgediept.
En zo begint elk gesprek .. Weet je nog ... 
En of ik het nog weet ..
Maar nu spreek ik over lang vervolgen tijden.


Misschien kennen jullie deze oud-collega's nog..
Meester Freddy Van Weymeersch - Meneer Van Deynse - Meneer Rommel enz

Het waren mooie en gezellige tijden  en als jonge leerkracht
werd ik heus wel door de 'oudjes' in de watten gelegd. 
Mijn liefde voor en de ervaring binnen het onderwijs kreeg ik van hen mee. 
Dank je wel collega's voor de leuke jaren 
waar ik de kans kreeg om te groeien tot de leerkracht die ik nu geworden ben. 

Om 18.30 uur rijdt ik thuis de oprit op.
De auto eventjes uitladen.
Maar als ik opnieuw buiten stap, zie ik mijn auto van de oprit rollen. 
Oeps, stond niet in versnelling !!! 
En dus kan ik lopen, mijn auto achterna. 
Nog nooit gebeurd. Zo zie je maar ..



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten