maandag 23 januari 2017

23 januari 2017


Het weekend is alweer voorbij
maar we zijn klaar om 
een nieuwe maar drukke werkweek aan te vatten. 

In elk klasje gonst het van de bedrijvigheid. 
Er is nog veel te doen, heel veel zo blijkt. 

Ook ons stambos groeit aan.
Vandaag brengt Julie haar stamboom mee naar de klas.
Ook Cynthia geeft een woordje uitleg over haar stamboom
en Nathan en Xander hebben dezelfde stamboom. 
Hoe dit kan ? Wel, Nathan en Xander zijn een tweeling. 
Speciaal hoor ! vinden mijn kleuters. 

De eerste opdracht van de dag is een knipoefening. 
Cadeautjes voor oma en opa .. 
Na het knipwerk bouwen we een pakjestoren van groot naar klein. 
Kijk en vergelijk is de opdracht ! 






 En we hebben een jarige te vieren .. Thibault wordt vandaag 5 jaar !! 
Thibault zorgde voor een individueel geschenk én een klasgeschenk. 
 Een heerlijk boek over voetbal, een voetbalteam, aanvallen én scoren ..
In dit boek worden kinderdromen waar en word je zomaar kampioen !

Thibault droomt van een feestje. 
Deze avond vier ik eerst thuis en daarna bij meme en pepe, vertrouwt hij me toe. 
En meme bakt een taart voor me want mama en papa hebben geen tijd, zij moeten werken ! 
Zo, dat weet ik dan ook weer. 
Fijne verjaardag Thibault en laat je maar lekker verwennen !


Nog twee nachtjes slapen dan zijn de grootouders te gast in de Tandem. 
Tijd dus om naschools te werken aan de inrichting van onze 'cinema Magnifique'
We beginnen met het aanbrengen van verduistering en daar loopt het mis. 
Een vuiltje komt in mijn oog terecht en schuurt verschrikkelijk. 
Zonder bril zie ik het vuiltje niet en mét bril kan ik er niet bij. 
Dus speelt juf Ilse oogarts en verwijdert net niet mijn oog. 
Maar het vuiltje is weg, gelukkig maar ! 
Dank je wel, collega ! 

2 opmerkingen:

  1. Na 'creatief directeur van K3' is Juf Ilse nu ook al oogarts... van een 'allround' kleuterjuf gesproken...
    Ik herinner me het Halloweenfeestje moest ze me ook helpen met mijn gekleurde lenzen.. x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zolang er geen zangtalent aan verbonden is lukt het me wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen