dinsdag 24 januari 2017

24 januari 2017


Bijna is het zover !
Nog één dag te gaan .. en er moet nog zoveel gebeuren .. 
Mijn vrij uurtje zal zeker goed besteed worden 
met het aankleden van onze 'Cinema Magnifique'
Gelukkig is ook juf Ilse er met een extra vrij uur - samen redden we het wel. 
De sterren van het witte doek krijgen een -welverdiende- plaats in onze cinema.
Echte talenten zijn het ! 
En dan heb je onze kleine sterren nog niet aan het werk gezien ..
wat een talent hebben wij in huis - maar dat zie je dan morgen wel. 

Ook de collega's hebben het meer dan druk.
Juf Muriel heeft het 'projectie'laken stevig onder handen genomen 
en alles netjes uitgestreken.
Geen plooi is er nog te vinden. 

Juf Joke is nog druk in de weer met het maken van 'kaders'

Juf Anne is nog steeds niet klaar met het ontwerp dat juf Ilse heeft aangebracht. 

Juf Stephanie en juf Ilse leggen de laatste hand aan 'the Movie' 

In de namiddag worden de stoelen afgehaald door Geert en juf Stephanie. 
Gelukkig zijn een 10-tal ouders bereid om een handje toe te steken 
om de stoelen uit te laden en over te brengen naar de kleuterafdeling. 
Dank je wel, lieve mama's en papa's. 

Sandra poetsvrouw waait als een witte tornado door de kleuterafdeling. 
En ik ben zoet met het klaarzetten van de glazen voor de mini-receptie
tijdens de première. 

Tijdens de middag echter nemen we even pauze, 
altijd een gezellige bedoening.
En waar nemen we onze lunch ? Wat denken jullie ? 
Tuurlijk wel, 
in onze 'Cinema Magnifique !

Intussen laten we de film nog eens lopen
en naar mijn bescheiden mening wordt die steeds mooier en mooier. 

Intussen is het reeds 17.30 uur.
Alles staat klaar en iedereen gaat moe maar tevreden naar huis. 
Morgen is het dé première waar iedereen erg naar uitkijkt. 
Slaapwel iedereen en tot morgen. 
PS : Zeker weten, ik droom van 'sterren' deze nacht. 😉

Uit de kindermond :

Fien vertelt deze ochtend dat oma Greta ziek is, net zoals dokter Prik vult ze aan.
Wat wil het verhaal .. Dit versje verklaart alles ! Lees je even mee ? 
Dokter Prik voelt zich niet goed
Hij is niet zoals het moet. 
Zijn keel doet pijn, zijn hoofd doet pijn .. 
Welke ziekte zou dit kunnen zijn ??? 
Dokter Prik ligt nu in bed..
Op zijn deur heeft hij gezet : 
Dat geen zieke mij nog stoort, 
'k heb zelf de griep, vertel het voort ! 

En zo weet ik meteen welke ziekte oma heeft .. 
Beterschap oma ! 

Thibault was gisteren jarig en werd vijf jaar. 
Over enkele dagen is het de beurt aan juf. 
Op mijn taart mogen heel veel kaarsjes vertel ik mijn kleuters. 
Wat ik echter niet ingeschat heb, is dat mijn kleuters dit pasklaar antwoord zouden geven .. 
Ik denk juf, dat jij 150 kaarsjes op je taart zal moeten zetten. 
Wel beste volgers, ik ben een depressie nabij !! 

Juf Anne doet er meteen nog een schepje bovenop ..
- kan ze trouwens als de beste-
"De waarheid komt uit de kindermond !"

Actua :
René Artois uit Allo allo ! is niet meer. 
Alweer een brokje nostalgie dat verdwijnt.



2 opmerkingen:

  1. juf Tania,
    Jij had toch een mooi glitterkleedje voor het gala - feest....
    waar is dat gebleven....
    ik keek er zo naar uit...

    BeantwoordenVerwijderen