donderdag 30 april 2015

30 april 2015

Donderdag .. de laatste dag van deze werkweek. 
Ik ben toe aan mijn tweede refter deze week en deze avond heb ik nog een afspraak ..
dus plaats ik morgen pas een verslag op de blog .. Tot morgen !  

Goedemorgen iedereen ..  belofte maakt schuld 
dus hier een kort verslag over het gezond ontbijt in de tweede kleuterklas.

Iedereen had een brooddoos met lekkers 
en soms was er nog een extraatje van groenten, fruit of yoghurt ..
Er was eten genoeg om een heel leger te eten te geven 
maar geloof het of niet .. alle brooddozen waren leeg na het ontbijt ! Leuk !


 Talitha: "Ik eet het liefst sandwichen"
Milano : "Ik lust alles"
 Jay : "Speculaasjes hmmmmmmm !"
 Xander "Lekkere cornflakes"
 Yenthl : "Sandwichkes, heel erg lekker"
 Ranim en Julie : "Wij lusten zoete tomaatjes en boterhammen met choco"
 Kiara en Leonie : "Een ontbijt .. heerlijk .. maar het is nog wat té vroeg"
 Tarik : "Boterhammen zonder korstjes !"
Mauro én dessert : "Rode besjes zijn giftig, ga je dood van" waarna hij zijn besjes lekker opsmulde

 Dean : "Ik eet ringetjes-cornflakes"
 Milan : "Boterhammen, een stukje fruit en groente en yoghurt als dessert .. amai mijn buikje"
 Giorgio : "Peperkoek in plaats van boterhammen - ook lekker, moet je es proeven"
 Viyana : "Boterhammmen, een gekookt eitje, tomaat, komkommer en yoghurt" 
Viyana tafelde het langst :-) 
 Ook juf Anne had haar plaats aan de ontbijttafel "gereserveerd"
Van het gezond ontbijt had ze niks gehoord (beweerde ze toch) .. 
eerder van een luxe-ontbijt mét champagne
Haar lievelingsontbijt ?? 
Boterhammen mét (een wel heel dikke laag) choco 
en dat eet je echt niet met stijl
Ik hield het sober .. een banaan ! 
Na het ontbijt was het tijd voor onze dagelijkse zangstonde :
De jongens nemen het op tegen de meisjes en zingen 'swingend' hun moederdaglied
 Maar de meisjes laten zich niet kennen en zingen samen de pannen van het dak !

 De jongens zijn behoorlijk onder de indruk van hun talent ! Waw !!


En 's avonds was er feest voor K3 - zij werden feestelijk onthaald op het stadhuis door de burgemeester. 
FC Eeklo speelde kampioen en de kleuters schonken hun kunstwerk als eerbetoon aan de voetbalploeg.
Magnifiek !! 

 En bij dit feestelijk geburen ontdekte ik enkele oud-leerlingen van me in het winnende voetbalteam : 
Michael Jacquemain en Jiry Boute .. 
Gefeliciteerd jongens !! 
Vanwege jullie trotse juf.
 Jiry Boute (links)
 Michael Jacquemain(links) 
Ook gespot op de receptie : juf Anne, juf Kobie en ikzelf, samen met Millie en Allizée
En jarige Caithlyn ?? 
Die was op stap met de burgemeester .. samen bewonderden ze nogmaals het kunstwerk van K3.
En de burgemeester ?? Die zag dat het goed was !!
Meer lezen : zie nieuwsblad.be (regio)

En dan was er nog .. deze foto .. 
Jiry is duidelijk dolblij zijn kleuterjuf van weleer terug te zien ..  :-)

4 opmerkingen:

  1. Bedankt Juf Tania om me uit te nodigen, al was het welswaar onder 'lichte dwang', voor dit super gezond ontbijt.. de kleutertjes zullen wel het verschil hebben gezien tussen 'gezond' en toch wel een ietsje minder 'gezond'.. sommigen keken we wel heel duister aan...en je bent een schat dat je samen met Juf Kobie meekwam om me te helpen op het stadhuis !! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje Taniatje om mee te helpen in het stadhuis, het was een memorabele avond !
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan .. dat weet je hé !!

      Verwijderen
    2. Juf Tania , jij en mama een prachtteam en dit al 20 jaar! Ongelooflijk! Nathalie en Justine . Xxxxx

      Verwijderen