dinsdag 14 april 2015

14 april 2015

De vakantie zit al eventjes over 'halfweg' .. en wat voor een vakantie ..
De zonnige dagen volgen elkaar in een ijltempo op ..
De Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix brachten ons enige sportiviteit ..  
 Geen lesvoorbereidingen, geen projecten, geen overleg, geen zorg, geen vergaderingen .. 
Heerlijk !! 
 Net als ik denk rust gevonden te hebben, komt er aan die rust abrupt een einde.
Vandaag heb ik een afspraak met enkele collega's in mijn 'geliefde' Gent. 
 Omstreeks 9 uur heeft iedereen zich aangemeld op de plaats van afspraak. 
Juf Anne is niet op de afspraak .. 
Toen ik belde zei Lucje iets over schoenen passen en kopen ..
 "Alweer" voegde hij er nog aan toe "Ze heeft toch ook maar twee voeten ?!?"
Ook juf Inge en juf Elina zijn in geen velden te bespeuren (??)Enfin ..
Een lunchpakket kopen, een drankje opslaan en dan richting leermiddelenbeurs in het ICC.
Juf Kelly is helemaal in haar nopjes vandaag .. "Ben benieuwd .." kirt ze. 
En ze heeft onze multifunctionele, keihandige trolley meegebracht ..
 "Hoeven we niet te sleuren met boeken"
Een wijze opmerking, moet ik toegeven. 
We verzamelen als gekken informatie allerhande, plaatsen een uitgebreide bestelling voor de kleuterafdeling met de centjes van onze party "Dance with the devils" (zie vorig schooljaar) - Juf Kelly sprokkelt waar ze kan stylo's ..
en vult in een -niet bij te houden tempo- wedstrijdformulieren in. 
Bij één wedstrijdformulier gaat ze bijna uit de bol als ze met een pakket boeken gaat lopen ..
20 stuks boeken heeft ze uit de schatkist weten te bevrijden. 
"Amai, wie gaat dat dragen ??" vraag ik nog -mijn rug indachtig-
Maar geen probleem voor ons Kelly. 
Ze laadt de boodschappentrolley vakkundig
en blijft maar stapelen..
Al snel is onze trolley 'zwaar'geladen .. té zwaar zo blijkt .. want het wiel breekt af. 
Daar staan we dan, met een trolley die je vooruit moet slepen
 en verschillende tassen die gedragen moeten worden. 
Juf Kelly en juf Muriel ontfermen zich over de trolley,
 ik zeul met alle overige tassen .. door het Citadelpark richting Sint-Pietersstation. 
Ik sakker me te pletter (in stilte !!! ) Wat een gewicht !!! 
Ik denk dat ik mijn gewicht in boeken meesleur ..
Enkele Gentenaars kijken raar op - wie draagt nu ook een trolley als er wielen aan staan.
Neen, ik geef geen blijk van kennis - mijn collega's ken ik allang niet meer.
En als ook maar één Gentenaar een opmerking durft te geven of een gouden raad .. 
dan sta ik echt niet meer in voor de gevolgen. 
Gelukkig zijn Gentenaars hele wijze mensen .. 
kijk maar naar de schrijfster van deze blog .. geboren in het liefelijke Gent  :-) 
In het station wil juf Kelly de lading boeken verdelen maar juf Muriel dankt voor het aanbod 
en ik sneer ' ik zie mijn trolley maandag wel terug - komt in orde !'
Juf Kelly vertrekt met een bangelijke, zware lading. Wie weet hoe ze vandaag thuis komt !
Tot een volgend uitstapje collega's ??? 

 Tja, toch vandaag even niet ..   :-)


1 opmerking:

  1. Neen Jufke Tania GEEN schoenen passen (stout!!)..moest eventjes uitrusten van mij grote klas....en na mijn dagelijkse taken.. poetsen, boodschappen doen,wassen, strijken, mijn Lucje en blokkende dametjes te eten geven.. waren we er eventjes tussenuit... xx

    BeantwoordenVerwijderen