woensdag 29 april 2015

29 april 2015

Deze morgen sta ik reeds vroeg op de parking van Delhaize .. 
Hoe dom .. ik ben mijn komkommers en mayo vergeten en dat ontdek ik pas als ik de school op kom gereden.
Gelukkig opent de Delhaize vroeg zijn deuren ! 
 Het lijkt wel een pop-up restaurant in de kleuterafdeling de Tandem.
Elke dag staat er een fijn gerechtje op het menu !
 Vandaag eten we gezonde groentefrietjes van wortel en komkommer ..
 geserveerd met een 'zalfje' van mayo en ketchup ..
 .. en opgediend in een klassieke frietzak ..
 Laat het ons vooral gezond én lekker houden ..
En dat is het ! Iedereen is blij met zijn puntzak vol lekkers !
 "Nog nooit zoiets gezien !" denkt Milano.
 Origineel .. weten de meisjes ..
 En deze twee worden vrolijk bij het zien van die kleurrijke frietjes ..
 Gezellig zo'n gezond hapje mét dipsausje ..
 1,5 kilogram wortels verder ..
 en 2 fijn gesneden komkommers ..
 en een pikant sausje er bovenop .. is alles compleet leeg !!
 "Dat was lekker" straalt Mauro "Moet je écht proeven, juf Muriel !"
 Juf Anne daarentegen krijgt een 0/10 voor gezonde levensstijl .. 
zij likt enkel het dipsausje .. foei !!
Ik heb fans .. want ook mijn kleuters willen dit thuis klaarmaken voor hun ouders ..
Smakelijk iedereen en geniet van dit gezond tussendoortje !  

AANDACHT  .. 
Morgen tussen 6 en 9 uur weten we of 
de Tandem "dé strafste school" wordt van het land (Zie MNM-actie : de strafste school)
Laat ons hopen !!  

En dan was er ook nog .. Gerda !! 
Ken je Gerda nog ?? Onze vroegere poetsvrouw ?? 
Na school kwam ik vandaag Gerda per fiets tegen. 
Natuurlijk had ze mijn autootje niet opgemerkt 
dus claxoneerde ik haar bijna van haar fiets  :-) 
Gerda zwaaide uitbundig en ik moest terug denken aan die warme zomerdag
waarbij wij samen de tuinslag aankoppelden. 
Toen Gerda me vroeg of alles correct aangesloten was, zei ik overtuigend : "Ja hoor ! "
Gerda geloofde me en 
draaide de kraan open, 
de tuinslang sprong van de kraan en Gerda kreeg een koele douche ! 
 Als trouwe lezer van onze klasblog, weet ik dat Gerda dit zeker zal lezen.
Groetjes van ons allen !!!
 





1 opmerking:

  1. Prachtig werk Juf Tania.. ! Ik zie dat je toch weer de meetlat gebruikt hebt om je komkommertjes en worteltjes te snijden......HAHA....maar echt ik ben daar allergisch aan.. het moet doorsmaken.. vandaar enkel het dipsausje ! Je wil toch niet dat ik ziek word he.....Morgen breng ik mijn ontbijtje mee...ik kijk er al naar uit xxxx

    BeantwoordenVerwijderen