maandag 27 april 2015

27 april 2015

 Het gaat de goede kant uit met onze "eigen kweek"
Na een weekend zijn reeds de eerste plantjes te bespeuren ..
 de radijsjes ..
 de spinazie ..
Maar de pluksla loopt op kop .. knap hoor !! 
 Eerste opdracht van de dag : Maak een lekker en gezond tussendoortje !
 Juf Anne vindt het maar 'basic' maar mijn kleuters zitten vol ongeduld te wachten op hun bananenyoghurt.
Trouwens collega "less is more" - heb ik geleerd van Sergio :-)
 Alle bekers zijn gevuld ! De eerste proefronde gaat van start .. 
en ja, na een eerste ronde komt nog een tweede ..
 "Zo lekker !" kirt Kiara
 "Smaakt naar bananen" weet Leonie
 ".. en naar yoghurt" brult Ranim
 "Ik vind het lekker" is alles wat Xander te vertellen heeft.

Na dit smakelijk intermezzo gaan mijn bengels turnen met juf Elina. 
"Fit en gezond" is dan ook ons thema.

 In de namiddag plunderen we de reclamefolders .. op zoek naar gezonde voeding ..
We maken een selectie van groenten en fruit ..
en met dit resultaat maken we morgen een receptenplankje !! 

Wie kent er nog de cuisenaire staafjes ?? 
Een overblijfsel uit mijn jonge jaren en mijn kleuters weten er wel raad mee.
 Er wordt heel wat gebouwd en de staafjes worden gesorteerd naar kleur en grootte ..

Tijdens de speeltijd eten we alweer een gezond tussendoortje. 
Deze week geen koekjes maar lekkers uit de boomgaard / groententuin
 Blozende tomaatjes ..
 Een knalgele banaan ..
 Een sappige mandarijn ..
 Een fruitige kiwi met stukjes appel
 Mauro weet het zo net niet, kies ik voor de appel of de aardbeien in het fruitdrankje ???
Tarik houdt het bij een groene broccoli 

Ik bedenk alvast een nieuw receptje voor morgen .. 


En dan was er nog deze foto ..
Die kreeg volgende titel : NIET  STOREN  juf aan het werk ! 
(opruimen kleuter-bloemen-tuin)  

Belangrijk bericht .. de nominatie van leerkracht van het jaar ! 

Enkele weken terug plande het team in het 'allergrootste geheim' de nominatie voor juf Kobie. 
Vandaag viel in de mailbox het verlossende antwoord : Juf Kobie is geselecteerd. 

Deze selectie bracht juf Kobie van de wijs en zij dacht blijkbaar 'poets wederom poets' 
dus kregen wij, leerkrachten het volgend bericht in onze mailbox : 

Beste collega's, 

Met heel veel spijt, 
tranen in de ogen
en ongelofelijk veel pijn in het hart ..
moet ik jullie een belangrijke mededeling doen. 
  De mail die deze ochtend in mijn mailbox zat, was de druppel die de emmer deed overlopen
en dus moet ik jullie melden dat ik woensdag 20 mei niet aanwezig zal zijn op school
want ik ben geselecteerd om leerkracht van het jaar te worden !

(Oef, als het dat maar is .. eventjes kregen wij, de collega's het wel heel warm ! Was me dat schrikken)
Maar juf Kobie zette haar betoog onbewogen verder : 

Jullie zijn allemaal kleine snoodaards die heel goed iets weten te organiseren achter mijn rug. 
(Ah ja, anders is de lol eraf hé ?!)
Ik heb geen idee wat jullie hebben doorgestuurd maar dat krijg ik wel te horen op 20 mei in Brussel.
 Bedankt allemaal voor de nominatie !! 
Juf Kobie 


Wel juf Kobie, jouw inzet verdient een dikke pluim en een bloemetje ! 
GEFELICITEERD  !!! 
namens de kleuterafdeling de Tandem



 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten