woensdag 22 april 2015

22 april 2015

 Het slaatje waar ik reeds zo lang naar uitkijk : 
geraspte worteltjes met fijn gesneden frietjes .. pommes d'allumettes.
Met de frietjes komt het goed zo te zien, de worteltjes ?? 
De kleutertjes van K3 vinden frietjes in een bloempot niet echt abnormaal .. 
een nieuwe variëteit aardappelen !! 
Praktisch, dat wel !  
Op de worteltjes is het even wachten zo te zien - tot in de eeuwigheid ??
 Maar deze morgen vroeg is juf Anne druk in de weer. 
"Ik help de natuur een handje" roept ze. 
 Ik geloof mijn ogen niet, zonder blozen knalt ze enkele wortels in de potaarde.
"Je slaatje komt eraan, collega !" lacht ze.
Benieuwd wat de kleuters hier van zullen vinden.
Intussen wordt onze school opgevrolijkt met kleurrijke ballonnen.
En er is heel wat bedrijvigheid te bespeuren op dit 'vroege' uur.
Deze ochtend wachten we de radiopresentatoren op van radio MNM ..
.. zij zoeken 'de strafste school' ..
En ik weet waar je die kan vinden .. kleuterafdeling de Tandem - Eeklo !!
'De strafste kleuters' vind je namelijk hier !!
Al duurt het wachten verschrikkelijk lang en het is best nog wat frisjes ! 
Af en toe verschuilt de zon zich achter de wolken en dit ontlokt volgende reactie bij Matteo (K3) : 
"Hé, het licht gaat uit !!" Ik vind deze opmerking hilarisch.
Dus dansen we enkele rondjes, springen op en neer en gillen de hele buurt bij elkaar ..
Daar zijn ze dan ..(gelukkig bracht juf Elina me op de hoogte .. "Dàt zijn ze !")
En hoe kan het ook anders .. de radioploeg wordt op de t(T)andem gezet. 
Leve de Tandem ! 
Onder tromgeroffel rijdt het team verder naar een volgende afdeling van de school. 
 Wat een drukte ! Wat een enthousiasme !
Als Mauro de burgemeester ontdekt, is er geen houden meer aan
"Meneer de burgemeester !" roept hij luidkeels.
En de burgemeester maakt eventjes tijd voor zijn jongste Eeklonaren !
Zo zien we het graag ! 
Viyana weet het zeker :
 "Het is dé burgemeester want hij draagt een Belgische vlag" oppert ze.

Na de 'fietsparade' met de tandems keert het MNM-team terug in een heftige winkel-karren-race.
En als niemand het ziet, is het mijn beurt. 
 Gelukkig is de mama van Caithlyn er om me een zetje te geven - dank je wel !
 
Juf Muriel trekt met mij op promo-tour.
Juf Anne doet een 'Mathildeke' (foto neem ik morgen, vergeten vandaag)
en juf Elina bekijkt het allemaal wat !
Je ziet het haar denken - zijn die nu helemaal gek ?
Voor juf Elina wordt dit een onvergetelijk werkjaar, dat beloof ik haar ! ;-) 
Na de winkel-karren-race met juf Muriel ontferm ik me over Shirley en 
ik ga over tot een 'draaierige' rolstoelendans.  

Shirley vindt het allemaal even goed en straalt. Goed zo, kleine meid !
Vooraleer ik naar mijn klas trek, loop ik eventjes langs in K3.
"Hoe zit het hier met de worteloogst ?" vraag ik. 

"Ze zijn er !" glundert Caithlyn.
En niemand die vindt dat worteltjes wel héél snel groeien op één nacht tijd !!
"Fit en gezond" is ons weekthema en dat kan je zien op het prikbord ..overal gezonde voeding ..
al is het eventjes nadenken hoe die groenten/fruit alweer heten.
We maken onze serre klaar want over enkele dagen 
beginnen we aan onze 'eigen kweek' van lekkere groentjes.
Maar eerst werken we nog enkele opdrachtjes af !
Zo maken we een knutselwerk rond het verhaal 'Rikki en de tuin van opa' .. héél véél werk ! 
Mijn jongens kiezen voor 'fysieke arbeid' 
en bouwen -net als de werkmannen op de speelplaats-
hun eigen speeltuin.
Maar ze komen voor problemen te staan en problemen moeten opgelost worden .. 
dus eventjes goed nadenken !  
We bezingen tot slot nog al die lekker groentjes 'Tomati tomata tomatuti..'
En mijn meisjes ?? Eén brok levensvreugde !! 

Fijne woensdagnamiddag ! 


1 opmerking:

  1. Juf MenM jij hebt veel werk om juf Ann in toom te houden :) Succes.

    BeantwoordenVerwijderen