maandag 20 april 2015

20 april 2015

Hier zijn we dan terug !
Na een deugddoende vakantie zijn we helemaal klaar om
het laatste trimester op een leuke wijze aan te vatten.  
Met een stevige portie zon starten, het heeft wat ..
De kleuters zijn dolblij ons terug te zien .. 
De collega's hebben er al helemaal zin in en zijn in hun nopjes .. 
En we kunnen twee nieuwe peutertjes verwelkomen in het instapklasje : 
Valentina (zusje van Jana De Craene - lager) en 
Amir (broertje van Tarik - K2) 

Ook Shirley (K3) is terug na een zware operatie. 
 En haar rolstoel kan op heel wat bijval rekenen bij de kleuters. 
Blij dat je terug bent, Shirley !!
  Zelfs juf Anne wil wel eens in een rolstoel zitten en ik mag rijden ..
"Niet te wild hé ! " roept juf Anne.
"Over enkele jaren kom ik zo werken en dan mag jij voor me zorgen !" bedenkt juf Anne.
"Wat een eer !" denk ik maar ik zwijg wijselijk. 
Dus rijd ik een rondje door de kleuterafdeling met juf Anne als patiënt en Shirley ..
die giert het uit van de pret .. "Gekke juffen !" 

Over tot de orde van de dag : 
 De kleuters verwoorden en tekenen waarom vakantie zo leuk is ..
 "De zon schijnt en de bloemen bloeien" vertelt Ranim
 "Ik heb gefietst in de zon" zegt Talitha
 "Zomaar in de zon gestaan, doet goed" weet Mauro
 "Trampoline-springen .. erg leuk !" zweert Giorgio
 Ook Viyana sprong op de trampoline.
"Weet je dat mijn mama ook goed kan trampoline-springen ??"
 Leonie zocht dan weer wat rust in Oostende 
"Hier kon ik niet rusten, met al dat lawaai !" (zie aanleg speeltuin op school)
 Xander speelde met zijn nieuwe speelgoedjes .. nice ! 

Iedereen had wel een verhaal te vertellen : 
Milano stapte naar de kapper, 
Tarik heeft een nieuw paar schoenen gekocht,
Milan wist niks meer op te sommen maar speelde héél héél véél ! 
.. 
Iedereen had een fijne vakantie en nu kunnen we er weer tegenaan. 

De verrassing is compleet als de kleuters de nieuwe speeltuin ontdekken. 

Al is het nog eventjes wachten om de speeltuin in te spelen, de werken zijn nog niet afgerond en van 
de werkmannen is geen spoor. 
Een spoor van stof hebben ze overal achter gelaten, ook binnen de kleuterafdeling 
Dus neem ik de taak als werfleidster ter harte en beklim de kraan..

 Het vraagt enige lenigheid maar na wat gemor en een zetje lukt het me .. 
 Juf Anne komt aanlopen, "Ik heb het bouwplan bij me .." krijst ze. 
Op haar hakken geeft ze me de laatste instructies en dan kan ik aan de slag !! 
 
Wie met de auto kan rijden, kan dit toch ook ?????
 Ik schep kleuters met de schep van de kraan ..
Als eerste zijn Dean - Milan en Milanoaan de beurt.
Dan volgen Viyana - Yenthl en Talitha
Vervolgens nemen Jay - Xander en Giorgioplaats in het gevaarte.
 Mauro - Leonie - Kiara en Ranim vinden het ongelooflijk fijn.
 Julie en Kiara twijfelen eventjes aan mijn stuurkunsten
.. Ranim neemt de benen en gaat er vliegensvlug vandoor
 Julie en Kiara wachten op een eerste luchtdoop : 
"Wanneer gaat die schep nu eindelijk omhoog, juf ?"
"Sorry bollekes, maar hiervoor heb ik geen bevoegdheid !" Ik moet jullie teleur stellen.

Dat hebben we alweer goed gedaan - prachtig werk ! 
 En dat vinden onze kleuters ook ..  
Onze speeltuin is nog lang niet klaar !
Na 15 jaar koeken verkopen en centjes sparen 
kunnen we eindelijk de speeltuin van onze dromen aankopen en installeren.
Alleen hadden we de speeltuin nog groter gewenst ..dus op naar de volgende 15 jaar koekenverkoop :-)
Dikke pluim voor de werkploeg !! 

Het werk is klaar maar wie zat er nog op de kraan .. juist, juf Anne.
Ze kreeg er maar niet genoeg van ! 

"Ik werk tot 's avonds laat" en ze zwierde wilde om zich heen met de schep. 
Liam nam voor de zekerheid een kijkje en 
wist 'mijn' collega en 'zijn' juf te overtuigen om het iets rustiger aan te doen.
"Het schooljaar is nog lang, juf !" zei hij. 
Verstandige jongen .. je krachten doseren is de boodschap !! 


1 opmerking:

  1. juf Tania,
    wanneer je het echt niet meer ziet zitten bij je kleutertjes is een job als werfleidster echt iets voor jou!
    je hebt alvast de juiste outfit!

    BeantwoordenVerwijderen