dinsdag 21 april 2015

21 april 2015

Wat een drukke morgen .. 
Eventjes mijn agenda erbij halen en aanpassen waar nodig : 
Het medisch schooltoezicht van 27 april is verplaatst naar een latere datum.
De bib-bus komt langs om de boekenbox op te halen en te vervangen door een nieuw exemplaar.
En ik noteer alvast onze afspraak met radio MNM voor "de strafste school" !
Ook een afspraak bij de tandarts staat op de planning, 
evenals een onderhoud bij de kapper en langs rijden bij de autokeuring .. 
en in grote letters staat te lezen  JUF ANNE DROPPEN !!
Maar eerst neem ik ze mee naar de autokeuring,
 neen .. niet voor de controle van 'haar' carrosserie
maar voor controle van auto (of wat had je gedacht)  :-) 

Op de klasagenda staan een reeks opdrachten rond 'fit en gezond'
Maar nu de zon ons verwent met mooie lentedagen kiezen we ervoor iets langer buiten te spelen. 
Ook dit is 'fit en gezond !' 
 
Van zingen word je vrolijk  ..
en wie kan er mooiere teksten en melodietjes bedenken dan Kapitein Winokio ??!!
Vraag maar aan je kleuter ! Daar gaan we : 
Tomati Tomata Tomatuti
Tomatuti courgetti patat
Tomati Tomata Tomatuti
Tomatuti courgetti met sla 

Paprika Paprika
 Komkommer en brocoli 
Paprika Paprika 
Prei en koolrabi 

Op geheel Italiaanse wijze  wordt dit leuke wijsje door iedereen enthousiast meegezongen.
Even later hoor ik Giorgio luidkeels meezingen 
maar hij heeft de tekst enigzins aangepast : 
Afrika Afrika 
Komkommer en brocoli

En dan was er nog .. 
Juf Kelly op de leermiddelenbeurs !! 
Vorige week konden jullie het verhaal over onze uitstap naar de leermiddelenbeurs lezen. 
De foto hadden jullie echter nog te goed .. 
Onze gehavende boodschappen-trolley.

Juf Kelly, de lieverd heeft van twee trolleys een nieuw exemplaar gemaakt .. dank je !! 
Maar dat hoefde je nu echt niet te doen hoor, juffie !
Vanaf nu rollen we weer 'happy' door het leven. 
En het verhaal zal nog een tijdje meegaan vrees ik. 

Ook Nico (K3)  is een kleine spring-in-'t veld.
Vandaag loopt, fietst, voetbalt hij op de kleuterspeelplaats. 
Maar nu de zon hoog staat, neemt hij af en toe een welgekomen pauze.
Nico komt aanlopen en zit liefst - zo dicht mogelijk - bij me op de bank. 
Ik schrik me te pletter : "Auw, wat is dat ??" vraag ik als ik een gemene prik voel. 
Waarop Nico antwoordt : "Niks juf, gewoon een electriekske !" 
Best eventjes ontladen Nico'tje ! ;-)






7 opmerkingen:

  1. Blij dat jij ook al een grote fan geworden bent van mijn grote idool kapitein winokio, Juf Tania. Het hoeft niet altijd Alexandrie van Cloclo te zijn, he.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kapitein Winokio wordt rijk door mij - ik heb reeds heel wat cd's van hem.
      Ook mijn kleuters vinden zijn liedjes heel erg leuk !

      Verwijderen
  2. Zeg 'mies'.. gedropt ? Ik voel me net een parachutist uit WO II... ik wil in stijl afgezet worden aan mijn huisje weltevree....xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik meen me te herinneren dat jij ooit eens 'Allo allo' wou spelen ! :-)

      Verwijderen
  3. Enne nog vergeten, mijn carrosserie is pico bello in orde.. ik loop te blinken.. ik heb dan ook vorig jaar 'groot onderhoud' gehad aan de heupjes ..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gelukkig hebben jullie terug een boodschappen-trolley!!
    Héél handig voor kleuterjuffen want die zijn steeds geladen als een ezeltje...
    die CD 's van kapitein Winokio zijn echt prachtig!
    wat een mooi speeltuig !!! daar zullen de kleuters naar hartelust op spelen!
    laat je weten wanneer jullie te horen zijn op MNM ben wel eens benieuwd!!
    dikke duim voor zo'n grote inzet, die kleine mensjes krijgen van jullie een onvergetelijke kleutertijd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo'n kleutertijd had ik ook wel gewild .. Elke dag valt er wel iets te beleven !
      Dank je voor de pluim, doet goed !!

      Verwijderen