dinsdag 25 juni 2024

25 juni 2024

 

Warme zomerdagen vragen om verfrissing.

Ik fiets naar school !

En ik heb een plannetje .. 

Deze ochtend hebben de kleuters niet alleen een schooltas bij maar ook een zwemzak,

gevuld met  reserve-kledij, een badpak/zwembroek, zonnecrème, een pet en handdoeken.

Omdat ik niet alles kan onthouden maak ik van elke kleuter en hun pakketje een foto.

Zo weet ik zeker dar alles terecht komt




















We zijn met 20 kleuters vandaag en overal liggen pakketjes netjes gesorteerd. 
Het uitkleden verloopt vlot .. hopelijk is dit straks ook zo bij het aankleden
 want ik sta er helemaal alleen voor. 


We zijn helemaal klaar ! Waar blijft die verfrissende duik ? 

Niet zo snel .. eerst smeren en een fruitje eten, zo kunnen we straks lekker verder spelen. 

Terwijl de kleuters eten, worden de ploeterbaden gevuld en wordt de bloem geïnstalleerd.
Deze morgen verzamelde ik extra handdoeken in de schoolkeuken en op mijn weg kwam ik de klusjesman tegen .. o juist, de tuinslang graag ! 
Alle kleuters zijn in hun nopjes  .. daar gaan we .. nat - natter - natst !!! 




















Wie het koud krijgt, kan even opwarmen in de zon, gewikkeld in een handdoek.


Om 11.15 uur wordt de watertoevoer afgesloten. 
Alle natte kleren gaan uit en kleuters drogen zich af met hun handdoek.
De reserve-kledij wordt aangetrokken en ook dat loopt vrij vlot.
Nu nog de sandalen en dan zijn we klaar voor een volgende smeerbeurt. 



Helemaal opgefrist beginnen we aan de picknick onder de oude eik. 
Het lijkt wel of het vandaag nog net iets warmer is.





Tijdens de middagpauze verzamel ik alle zwemtassen
en zet ik alles klaar voor een volgend feestje.
Geen LO vandaag ! 
Vandaag vier ik met mijn kleuters de jarigen van de maand juni / juli en augustus. 
Onze klasbibliotheek krijgt twee extra boeken cadeau..
en er zijn donuts ..
er is fruitsap in rode duivel-drinkbekers ..
er is snoeptaart .. 
er zijn waterijsjes .. 
Een hele middag feest !























Ook de bestelling klasfoto's is aangekomen - die moeten vandaag nog de deur uit.
Het formaat van de foto laat niet toe dat ik die eventjes in de schooltas stop dus nog even snel een smartschoolbericht naar de ouders - afhalen bij de juf aub ! 
Elke foto die de deur uitgaat, wordt afgevinkt op de klaslijst. 
Veel plezier met de foto ! 
Wist je dat je op de keerzijde de namen van de klasgenootjes kan noteren - voor later ! weet je wel. 

Tot slot toont dit filmpje wat voor een fijne dag het werd op de Tandem. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten