zaterdag 15 juni 2024

14 juni 2024

 

Elk jaar, eind juni, duiken ze telkens opnieuw op - de overgangsgesprekken.

De gerichte gesprekken tussen jongste / oudste kleuters.

De evaluatie van elke kleuter wordt voorop gesteld.. een hele voormiddag lang.

De kleuters wordt ondertussen opgevangen door collega’s die even klasvrij zijn, geen sinecure. 


Elke ruimte wordt ingepalmd door spelende kleuters en die kleuters spelen voor één keer door elkaar.

En van spelen kan je heel veel leren. Wonderlijk hoe de oudste zorgen voor de jongsten.










En is de juf eenmaal terug dan krijg ik ook meteen alle details te horen. 
Zo ontdek ik dat juf Priscilla ons weerlied niet kent .. en de dagen van de week kent ze volgens mijn kleuters al helemaal niet. 
Bovendien heeft ze voorgelezen uit ‘mijn’ boek 😂 .. 
Oei oei, best dat ik terug ben, gooi ik er zomaar bovenop. 
Mijn kleuters knikken instemmend. 

Ook al is het vrijdag, we werken nog enkele opdrachten af met de K2-tjes. 
Onze bundel is bijna volledig afgewerkt. Mooi zo !


En dan zijn er nog .. 

1. Farah houdt er heel erg van langs te lopen in de bib op zoek naar een lading vers leesvoer. 
Zo kreeg ik voorbije week te horen dat ze liefst 11 boeken had gekozen.
Boeken over het thema jungle had ze niet maar wel één over een ‘knorrige’ kat. 
Wat het woord ‘knorrig’ betekent, weten we nu allemaal dankzij het boek van Farah.

2. Maélie is in de ban van ons nieuwste thema On Tour.
We ontdekken de Olympische Spelen maar heel binnenkort komt het EK-voetbal in het vizier. 
En dat vieren we in een ‘duivelse  outfit ‘ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten