dinsdag 11 juni 2024

10 juni 2024

 

Terwijl we wakker worden in een nieuwe politieke realiteit,

waait er ook letterlijk een frisse wind over het land.

Na een week mooi lenteweer is de regen terug van nooit echt weggeweest.

De weerman houdt woord. 

100 procent regen in de aanbieding en een stevige noordwester van 6 Beaufort. 


Ken je het spelletje ‘ik ga op reis en neem mee ..’

Wel, ik speel het in mijn eentje. 

Ik ga op reis en neem mee..

1. De EHBO-kit

2. Reserve kledij

3. Papieren zakdoeken, vochtige doekjes, handdoeken, kotszakjes en plastiekzakjes 

4. Toiletpapier 🧻 

5. 1 kg 🍬 snoep - het is tenslotte een schoolreis en dan mag een snoepje πŸ˜‰






En natuurlijk neem ik mijn kleinste vrienden mee.. 21 stuks staan klaar om de schoolreis aan te vatten.

Eentje is afwezig. 

De sfeer zit er meteen in. 

Op weg naar onze bestemming ‘de Sierk’ in De Haan 







De 🚌 bus op, nogmaals alle kleuters tellen .. 58 in totaal ! 

Juf Kelly ? ✅.. 

Ik ben reisgids en neem plaats naast de chauffeur .. 

En route (zoals men in Frankrijk πŸ‡«πŸ‡· zegt) .. op naar le coq sur mer.

Juf Ilse en juf Priscilla konden geen plek meer bemachtigen op onze bus 

dus rijden zij met de auto naar zee. 

Al kan ik je nu wel zeggen dat we vandaag de zee niet zullen zien. 

Het regenweer houdt aan maar wij zitten momenteel lekker droog 












Aanvankelijk zitten Frinn en Anas vooraan in de bus - dichtbij de juf.

Ze moeten plaats ruimen voor enkele wagenzieke kleuters.

De eerste rij op de bus lijkt wel een ziekenboeg, 

3 kleuters zitten bleekjes op de bus, een kotszakje op de schoot. 

Ik gooi een raam open, frisse lucht doet wonderen en het werkt.

Tijdens de busrit ga ik mijn jongens achteraan opzoeken. 

Daar zit ook juf Kelly. Op die plek heeft ze zicht over de hele bus.

Frinn vindt dat ik er best bij kan dus gooi ik mij tussen beide jongens in.. grappige juf ! πŸ˜‚

De toon is gezet. Over een uurtje bereiken we onze bestemming.


Bestemming bereikt ! 
Even de omgeving monsteren ..

Zie die wolken 🌧️ - ik zie enkele stevige regenbuien aankomen. 
Juf Kelly volgt de app van het KMI - ‘Er komt ☀️ zon’ beweert ze. 
Juf Priscilla en ik zijn het eens : Sinds Frank Deboosere met pensioen is, zit het weer in het slop. 
Wij willen Frank .. wij willen Frank .. scanderen we. 
De kleuters malen er niet om - zij willen spelen en samen mooie herinneringen schrijven. 
Tante Lore verwelkomt onze kleuters.
Er worden enkele afspraken gemaakt.
Wie honger heeft, smult een snelle hap of drinkt een slokje water. 
Is de nood hoog dan lassen we een plaspauze in. 

















En dan is het aan de speelvogels en hun juffen. 
Het is gewoon genieten .. 


Ik zei het toch .. er is regen op komst. 

MaΓ©lie trotseert de eerste regenzone en ook de volgende begroet ze met een stralende glimlach. 

Ook Nyima en Eleonore gaan door.. door de wind, door de regen, dwars door alles heen ! 
Dit lied zal de hele dag in mijn hoofd dwalen. 
Niemand maalt om het slechte weer - het is hier gewoon ontzettend leuk ! 
Overal vrolijke snoetjes. 

De dag kabbelt rustig verder.
Vrolijke snoetjes, joelende kinderen, ondernemende kleuters, samen op ontdekking .. 
in voor een uitdaging .. een paradijs voor echte speelvogels Γ©n hun juffen. 
Ook wij spelen actief mee en dat is leuk ! 
























Wij proberen het eens πŸ‘ 

Myla neemt een kijkje op het zonneterras - nog steeds geen zon te zien, jammer.




Zou het dan toch lukken om een zonnestraaltje te vangen ? 

Ja hoor, daar is ze .. eindelijk - de zon ! 

Rond 12 uur loopt de tent vol - samen eten ! 






















Wie nood heeft aan een rustmoment, zoekt de schommelstoel op.
Om er nadien weer stevig in te vliegen.. 


Gelukkig blijft de regen uit en komt de zon piepen ! 
Het ziet er plots allemaal net iets mooier, kleurrijker uit. 



Spelen maar .. 














































We pakken onze biezen, we hebben een bus te halen want de juffen moeten tijdig in Eeklo zijn.
Om 16.00 uur start de personeelsvergadering, de laatste van dit schooljaar. 
Wat een dag ! 






De zon reist met ons mee, richting Eeklo maar daar merken onze kleuters amper iets van. 
Wat is het rustig op de bus.
De slaap wint het na een dag intensief spelen. 



















Net als de school uit is arriveren we in de Tandem, precies op tijd.
De kleuters gaan naar huis met een rugzak vol belevenissen.
De juffen hebben nog een pittige agenda af te werken. 

En dan is er nog .. 
Op de personeelsvergadering krijgen we de kalender voor het nieuwe schooljaar. 
Juf Ilse brult het uit : Sorry collega’s, onze schoolreis voor volgend jaar ligt op de dag van de oudercontacten. 
O jee, dat overleven we niet ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten