donderdag 13 juni 2024

13 juni 2024


Interactief voorlezen uit ‘de wedstrijd van 🐢 Schildpad en Haas🐰’

De klas wordt gesplitst in twee groepen 
Groep 1 : 🐢 schildpad
Groep 2 : 🐰 Haas
Nog even duidelijk maken wat de kenmerken zijn van Haas/Schildpad.
De Haasjes lopen rond terwijl de Schildpadden  onverstoorbaar een weg volgen naar de overkant.
Op een afgesproken signaal moeten de Haasjes een extra taak uitvoeren.
En als alles volgens plan verloopt, zijn de Schildpadden de winnaars van de dag .. 
Al moet ik bekennen dat ik het lot gunstig gezind ben - ik mat de Hazen af 😇












De winnaars zijn .. de 🐢 Schildpadden.. wat een feestvreugde.

In het boek is Schildpad dol op paardenbloemen. 
Die hebben wij niet staan.. maar wat ik wel in de aanbieding heb, is een bessenstruik.
Ik pluk wat ik vind, niet veel want ook de vogels hebben de bessen gevonden. 
Maar we kunnen proeven én het is best lekker, zelfs een beetje zuur. 

Ik geef mijn kleuters meteen een belangrijke les - pluk nooit bessen ! 
De ene bes is gezond, een ander kan giftig zijn. 
Dus wil je een bes ? .. vraag het aan de juf of aan mama/papa.








Na de speeltijd is het opdrachtentijd. 
We kijken naar de vlag van de Olympische spelen.
Die telt 5 ringen, elk in een andere kleur. 
Als de kleuters de cijfers correct lezen en inkleuren, 
hebben ze meteen het symbool van de Olympische Spelen klaar.



En dan kan het vergelijken beginnen.. 


Al hebben enkele kleuters nog een probleem op te lossen. 
Hoe kan dat nu .. ik heb 2 ringen bovenaan en jij hebt er 3 juf !!! 😂




In de bibliotheek hebben Naima en Amélie het boek van Schilpad en Haas ontdekt.
Samen bekijken ze elke prent aandachtig.


Ook in de andere hoeken wordt er ijverig gewerkt. 
De oudste kleuters leren de jongste enkele nieuwe spelletjes aan.







Op dinsdag maakten we de berging vrij want vandaag verwachten we een XL-levering karton. 
Juf Nicole (onze vroegere kinderverzorgster) haalt voor ons de levering op
en levert alles netjes aan huis - in ons geval aan school.
Het uitladen kan beginnen.
Het voltallige kleuterteam lost en bergt meteen op. 
Als alles rond is, gaat de bel - de lessen starten opnieuw.
Gelukkig heb ik nog 50 minuten vrij, genoeg om alles weer netjes te schikken in de berging. 
Nog een klusje geklaard. De berging is klaar voor 1 september 2024.
En een hele grote ‘Merci Nicole ‘ 

In de namiddag is er LO met juf Priscilla.. ook zij werkt haar lessen uit rond ons themaboek.





En na al het sporten krijgt iedereen limonade.. net zoals in het boek.. 
Je zou van minder gelukkig worden 😉




Na school fiets ik snel naar huis. 

Mijn opdrachtenlijst wordt elke dag iets minder lang.

Vandaag op de to do-lijst 

1. Blog bijwerken

2. Nalezen overgangsgesprekken

3. Klasindeling opmaken < proefversie 

4. Klasagenda verder invullen 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten