maandag 17 juni 2024

17 juni 2024

 


Vorige vrijdag slaagde ik er in om mijn klas zo achter te laten..

overal speelgoed dat mag drogen na een zeepbadje. 

Na het weekend is alles droog en kan alles terug in de speelgoedbakken.

Net op tijd klaar om de schoolweek te starten met toezicht.




Mijn oproep aan de ouders mag je een succes noemen.
De speelplaats kleurt rood - geel - zwart.
Vandaag is dé dag .. vandaag trappen de Rode Duivels hun EK af.
Al denkt er eentje zaterdag de Rode Duivels in actie te hebben gezien.
Vol overtuiging gaat de kleuter in verweer .. 
Op mijn televisie hebben de Rode Duivels gespeeld en ze hebben de wedstrijd gewonnen. 
Ze hadden onze vlag mee zwart - rood - geel 
Ik denk dat ik weet hoe het precies zit.
 🇩🇪 Duitsland speelde de openingsmatch en hun vlag lijkt verdacht veel op de onze .. en ja, zij wonnen. 
Ik hoop dat de Rode Duivels hun voorbeeld volgen deze avond. 

Maar zie .. hier zijn ze .. mijn duiveltjes ! Schitterend ! 







Maélie vertelt over de Belgische driekleur in haar boom en de vlag die aan haar slaapkamerraam wappert..
We besluiten om ook de EK-sfeer naar school te halen en bouwen samen aan ons EK-dorp.
Op zolder staat een doos vol vlaggetjes en ballonnen 🎈 
Wie helpt ? vraag ik. 
Iedereen natuurlijk ! 
Gelukkig schijnt de zon ! 
Enkele tellen later komt juf Marie een handje toesteken. 









Als we klaar zijn met deze opdracht, wacht ons een persmomentje.
Wij geloven in de kansen van onze Rode Duivels.
Het enthousiasme bij de kleuters is groot.
Even later klinkt door de kleutertuin het lied ‘Wunderbar’ 
Een stoet zingende kleuters groeit verder aan bij elke klas die we bezoeken .. Tous ensemble ! 







Bij de vlaggetjes aan de schoolpoort horen ook nog tricolore ballonnen - het feest kan beginnen. 



Of toch niet ? 
We blijven nog even in Parijs en ontwerpen een eigenzinnig logo van de Olympische ringen
in de les krullenbol. 
Op de tonen van ‘We are the champions’ komen de 5 ringen tevoorschijn.






Ook deze week gaan we interactief voorlezen. Deze keer viel mijn oog op ‘Igor Stippelkampioen ‘ 

Na het verhaal reppen we ons naar het EK-fandorp. 
Het feest begint - de voetbalgekte slaat toe.. 


In de namiddag storten we ons op een mooie EK-outfit voor onze Rode Duivels. 
We besluiten drie kleuren te combineren, hoe kan het ook anders - rood - geel - zwart .. de kleuren van ons hart 💖 






En wat een creaties .. ik stuur ze zeker door naar de voetbalbond 😉


We hebben een nieuw 4V-boek 'Igor stippelkampioen'

De komende 4 leesmomenten leest juf voor 

en krijgen de kleuters enkele opdrachten gekoppeld aan het verhaal.

Samen brengen we dit tot een goed einde. 


De schooldag eindigt  met het wassen van speelgoed. 

Opnieuw ligt mijn klas vol speelgoed.. 

en ook morgen gaat dit weer netjes de speelgoedbakken in. 

En dan rijd ik in zeven haasten naar huis. 

Maar voor ik op school vertrek, geef ik mijn pronostiek aan meester Ken

België - Slovakije : 2 - 0 

Het eten is sneller klaar dan gewoonlijk,

ook de keuken is net iets sneller opgeruimd.. 

Iets voor 18.00 uur gaat de televisie aan .. 

het volkslied wordt gezongen door duizenden verenigde supporters, mooi ! 

Dit maakt de sport zo mooi, zo verbindend. 

Na enkele minuten scoort .. Slovakije ☹️ Niet te geloven. 

Ik trek de pluktuin in, op zoek naar lekkers.

De Rode Duivels scoren 2 keer, maar telkens opnieuw wordt het doelpunt afgekeurd. 

Dit is huilen met de pet op. 

Het wordt verschrikkelijk stil in het stadion, toch in het vak van de Belgen 

- ooit de dapperste onder de Galliërs. 

Ik denk aan mijn pronostiek : 2 - 0 

Meester Ken, ik zat er niet ver naast .. toch 2x gescoord maar helaas afgekeurd. 



Zaterdag krijgen we een herkansing en wees maar zeker dat 

op vrijdag de Tandem nog meer rood-geel-zwart zal kleuren. 

Dus lieve kleuters.. trek je outfit nogmaals aan om te supporteren 

en overtuig mama en papa, oma en opa .. dit ook te doen. 

Wij, juffen,  staan alvast klaar om plaatjes te schieten 🙃

Vrijdag iedereen op de afspraak in ons EK-fandorp 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten