dinsdag 3 oktober 2023

4 oktober 2023

 



Wist-je-dat het vandaag werelddierendag is ? 

Dus hoera voor de dieren groot en klein .. 


Tijdens de kring vertelt Maélie over haar uitstap met de trein naar de Zoo.

Leuk natuurlijk ! 

Als de opsomming dieren begint, vullen de kleuters aan..

Heb je een krokodil gezien ? Een slang ? Een spin ? Een haai ? 

Het is duidelijk, mijn kleuters houden van de iets engere  diersoorten 😃

En net als ik een opmerking wil maken, begint de opsomming van exceptionele grote dieren 

zoals olifant, neushoorn, nijlpaard, giraf

om uiteindelijk te landen bij de apen. De toon is gezet - ik krijg een klas vol aapjes. 

Heb je ook beren gezien ? wil een andere kleuter weten.

Nu is het mijn beurt 😁 : Neen hoor, die zaten in de keuken om broodjes te smeren ! 

(Naar het lied : 'k zag twee beren broodjes smeren) 

Mijn kleuters zijn het met me eens ! 

Ik wijzig de planning van mijn agenda en we gaan op zoek naar dieren in de klas.

Gevonden .. spelen maar .. een tafel vol boerderijdieren en een tafel vol wilde dieren. 




En zoals in lang vervlogen tijden - toen de dieren nog konden spreken, is er poppenkast !
Een one-animal-show opgevoerd door Iman. 
Zou ze ambitie hebben om Gertje van Samson op te volgen ? ! 


Wist-je-dat we een ons eigen dierenboek hebben samengesteld ? 

Ons dieren-kijkboek krijgt een plekje in onze kleuterbibliotheek. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten