dinsdag 24 oktober 2023

23 oktober 2023

 Juf leest voor uit .. Spookje Spartacus 

Wist-je-dat spookjes ook school lopen maar dan in een echte spokenschool. 
Waarop een kleine wijsneus zegt : Maar juf, wij doen dat ook allemaal ! 😏
Misschien zijn jullie allemaal samen wel kleine spookjes, grap ik. 😂
Het zou zomaar eens kunnen. 
We duiken het knipatelier in ..
 kleuren spookje Spartacus en knippen nadien een gebogen lijn, niet eenvoudig. 


In de hoekjes zijn de opdrachten even verrijkend.. 
Puzzelen, bouwen met blokken en spel met insteekschijfjes

Terwijl de kleuters hun fruit eten, snijd ik de laatste stukken fruit en schik ze op een schaal.
Zoveel lekkers en o zo gezond. 
Ook wie geen fan is van fruit, proeft een stukje.. flink zo ! 
Spelen is leuk maar die schoenen brengen heel wat aarde mee in de klas
dus ruilen we de schoenen in voor lekker zachte en warme pantoffels. 
Telkens vraag ik de kleuters de schoenen per paar in de rij te plaatsen en dat nemen ze zeer letterlijk...
de rij loopt door, ook ter hoogte van de deur. 😂
Netjes is het wel, niet ? 
Na de speeltijd gaan we stenen verzamelen, heel veel stenen. 
Iedereen steekt een handje toe.

De stenen worden bewerkt met een grondlaag witte verf en eenmaal die droog is,
bewerken we de steen met 'glow-in-the-dark-verf' 
Wat een leuk effect. 


Ook de boomschijven komen uit de kast.
Zo'n eenvoudig en natuurlijk spelmateriaal zet heel mooi spel in gang zoals stapelen en zorgen dat de toren in evenwicht blijft - een lesje in zwaartekracht. 
Er worden stoeltjes gemaakt, tafels gezet, bedden gemaakt en zelfs taarten worden gestapeld. 
Wat een fantasiespel.. 

Elke dag eindigt met een verhaal..
Helaas, vandaag heb ik nog 5 minuten verteltijd over.. het aankleden duurde zooooooo lang .. 
Maar daar heb je kleine wijsneus Frinn weer : Juf, als je heel snel leest, is je verhaaltje nog klaar ! 
Ik doe mijn best, Frinn. 
Het einde van het verhaal haal ik niet - ik deed nochtans heel hard mijn best -  dus ga ik morgen verder. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten