zondag 22 oktober 2023

20 oktober 2023

 

De Tandem ontwaakt .. de eerste vroege vogel is aangekomen - ik heb nog een klas op orde te zetten.
Mijn stapelwoede van gisteren werd beloond met een fris gepoetste klas. 
Na een half uurtje intensief schikken en herschikken,
 is onze klas klaar voor de laatste schooldag van de week

Het is alweer vrijdag en op sinds de start van het schooljaar organiseer ik op vrijdag een extra leuke activiteit. 
Buiten spelen kunnen we niet want de regen valt met bakken uit de lucht 

We blijven gezellig binnen en laten de regen voor wat ie is. 
Ik organiseer een knutselnamiddag - ook heel leuk !
Om sfeer te scheppen lees ik voor uit een prachtig prentenboek 'Spook wil..'..  een boek op rijm ..
Na het verhaal vang ik alle spookjes in mijn boek.
Niemand hoeft bang te zijn .. 
nergens zijn er spookjes want die zitten veilig opgeborgen in juf haar boek 😉

Na het verhaal haal ik de glazen potten uit de berging.
Ik zoek mijn rol (schilders)tape en mijn voorraad wiebeloogjes.
Wij gaan spokenlantaarns maken - over een weekje woont een spookje bij jullie thuis. 
Zet een kaarsje in de lantaarn en vertel meteen een lief, griezelig verhaal 🎃


Ook in de speelhoeken is er heel wat te beleven. 
Eindelijk kunnen het bord en de afgedankte ikea-tafeltjes die ik schilderde in gebruik genomen worden.
Tekenen met bordkrijt, een stoffige bedoening maar wel ontzettend leuk. 
Omdat de klas net gepoetst is, tekenen we op verplaatsing 😁









Zoals elke dag, eindigen we met een verhaal 'Heksje Mimi wil graag winnen' 

Heksje Mimi doet mee aan de sportwedstrijd op school.
Spinnen vangen, bezemvliegen, zaklopen, .. ze wil alle spelletjes winnen. 
Roosje (Mimi's heksenvriendin) moet aangemoedigd worden.
Gelukkig kan Mimi dat als de beste.. 

Een leuk verhaal voor mijn kleine heksenvriendjes 

Terwijl ik voorlees, komt het verhaal tot leven. 
Een spin kruipt door onze klas. 
Gegil ! Gebrul ! Kijk juf, de spin van heksje Mimi ! 
Ja hoor, bij het spinnen vangen,  is er eentje ontsnapt en deze kruipt nu door onze klas. 😂


Het weekend kan beginnen maar eerst hebben de juffen nog een teamvergadering af te werken. 

Geniet van het weekend en graag tot maandag ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten