dinsdag 17 oktober 2023

17 oktober 2023

 


Speel erop los in het bos ! .. en dat doen we.

Eindelijk is de herfst er. 

De temperaturen dalen en er waait een koele oostenwind.

De bladeren krijgen stilaan een herfstkleur en de eerste herfstboeketten vinden hun weg naar de klas. 

De zomeroutfit hebben we ingeruild voor een warme trui. 

Ook de klas steekt in een herfst-kleedje

en onze crea-werken bestaan enkel uit herfstkleuren.

Al is het even zoeken naar de samenstelling van bruine verf. 

Juf Cheyenne weet het zeker .. groen en rood wordt bruin.

Ik wist het, ik had niet moeten luisteren 😁groen en rood wordt kaki 😕 

Even opzoeken dan maar .. ik lees : Geel en blauw en rood worden bruin. 

Juf Marie komt als geroepen : Ik heb nog een fles bruine verf.

Mijn probleem is opgelost - dank je !

We schilderen een egel en dit is er eentje voor de observaties nl 
wie kan een figuur inschilderen ?


Terwijl de ene groep zich concentreert op het inschilderen,
gaat een andere groep aan de slag met wasknijpers en kaarten.
Bij de knijpkaarten plaats je de correcte kleur wasknijper op de gekleurde bol. 
Twee oefeningen in één klap : kleurenkennis bevorderen en fijne motoriek oefenen.
Een andere groep gaat plaatsbepalingen oefenen
Kijk naar de voorbeeldkaart en plaats de dieren op exact dezelfde plaats op de grote afbeelding.
En hoe zit het met de schaduwkaarten ? Wie kan dit mysterie oplossen ? 
Een hele dag zijn we druk in de weer en na school .. 
Voor al je schilderwerken .. één adres .. 
Juf Tania levert het knapste resultaat (volgens mijn kleuters dan toch 😉)

Ik ga aan de slag met grondverf en werk het geheel af met bordverf.

Binnenkort nemen we deze schrijfkoffer in gebruik. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten