zondag 6 november 2022

29 okt - 6 november 2022

 


Liedjes en versjes uit onze klas.. 

Lied : Iedereen is anders 

Iedereen is anders, niemand is als jij 
Iedereen is anders
Jij bent jou en ik ben mij 

Iedereen is anders
dat is nu eenmaal zo 
Iedereen is anders .. okido ! 

Jij bent misschien wat eigenzinnig
alleen jouw manier is goed 
maar je moet goed begrijpen 
dat iemand anders het anders doet 


Lied : De dagen van de week 

Maandag dinsdag woensdag 
donderdag en vrijdag 
en zaterdag en zondag erbij ..
Heb je zeven dagen op een rij 
Maandag, dinsdag, woensdag 
donderdag en vrijdag
en zaterdag en zondag erbij
Heb je zeven dagen op een rij 


Lied : weerlied 

Goedemorgen mevrouw, goedemorgen meneer
kunt u mij vertellen
wat is het voor weer
Regent het nu buiten of schijnt de zon vandaag 
of waait een harde wind dat is wat ik vraag 
Goedemorgen mevrouw, goedemorgen meneer 
kunt u mij vertellen wat is het voor weer 


Lied : Vrolijke vrienden .. 

Vrolijke vrolijke vrienden 
vrolijke vrienden dat zijn wij 
Vrolijke vrolijke vrienden 
vrolijke vrienden dat zijn wij 

Lied : Welkom in de kring 

Dag dag dag, welkom in de kring 
Dag dag dag, zit en zing 
Dag dag dag, welgekomen 
hier mag je spelen, praten en dromen 


Versje : Jij bent mijn vriend 

Jij bent mijn vriend, jij bent mijn maat 
Vaak gaat het goed, soms zijn we kwaad
Al doe ik stom of doe jij raar 
We blijven vrienden, reken maar ! 



Versje : Domme schaar 

Ik heb een schaar 
die doet zo raar 
Ze knipt in mijn neus, ze knipt in mijn oor, ze knipt in mijn haar ..
Echt waar ! .. domme schaar 

Lied : Knippen knippen met een schaar

Knippen knippen let een schaar 
Knippen in een blaadje 
Knippen knippen met een schaar
Ik ben al bijna klaar 


Speellied : Twee handjes .. 

Twee handjes op de tafel
Twee handjes in je zij 
Twee handjes op je schouders 
op je hoofdje allebei 
Nu maken we twee vuistjes zo stevig als maar kan
Daar gaan we dan mee trommelen van je rommeldebommeldebom
Je duimen zijn de dikste, de pinkjes zijn maar klein 
Nu moeten alle handjes op je ruggetje zijn 
Kindje waar zijn je handjes gebleven
Ik heb ze aan mijn ruggetje gegeven 
.. van je één - twee - drie 


Stapellied : Papegaai ging fietsen .. 

Papa-gaai papa-gaai ging fietsen
in de zon - zon -zon 
naar de zee - zee -zee 
Papa-gaai papa-gaai ging fietsen 
en .. mama-gaai fietste met hem mee 
... 
en .. baby-gaai die fietste met ze mee 
en .. zusje- gaai die fietste met ze mee 
en .. broertje- gaai die fietste met ze mee 
en opa-gaai die fietste met ze mee 
en oma-gaai die fietste met ze mee 
.. en de hele familie fietste mee ! 



Lied : Blaadjesdief 

Help ! Help ! 
Al mijn blaadjes zijn weg
Wie heeft ze gezien ? 
Zijn ze gestolen misschien ?
Help ! Help ! 
Ze waren zo mooi,
maar nu zijn ze weg .. wat een pech ! 

In de herfst zijn alle blaadjes oranje, goud en rood
Van dit mooie blaadje maakte ik mijn eigen boot 
Lieve lieve eekhoorn 
die blaadjes zijn van mij 
Ik weet niet waar jouw blaadjes zijn 

Help ! Help ! .. 

Rood goud en oranje
daar zijn veel blaadjes van 
Maar deze blaadjes hier verzamel ik al lang
Lieve lieve eekhoorn die blaadjes zijn van mij 
Ik weet niet waar jouw blaadjes zijn

Help ! Help ! .. 

De wind schudt aan de bomen
hij rukt en hij plukt 
aan jouw mooie blaadjes, ze vliegen door de lucht.
Lieve lieve eekhoorn, de wind heeft het gedaan 
De wind is de blaadjesdief 

Help ! Help ! .. 




Lied : De wind waait 

De wind waait
de wind waait 
de blaadjes van de bomen 
De wind waait
de wind waait 
de wind waait door mijn haar
De wind waait 
de wind waait
de herfst is weer gekomen 
De wind waait 
de wind waait 
alles door elkaar 


Lied : Marilyn de dikke spin 

Marilyn Marilyn Marilyn de dikke spin 
Marilyn Marilyn zij kruipt overal graag in 

Doe je mee met Marilyn, Marilyn de dikke spin 
Kriebel hier en kriebel daar 
Marilyn zit in je haar ..

Marilyn Marilyn .. 

Wiebel wiebel op je been 
Marilyn kruipt naar je teen .. 

Marilyn Marilyn .. 



Versje : In een hoekje 

In een hoekje van ons huisje 
weeft een kleine spin haar web 
Zilverdraad na zilverdraadje wordt er netjes bij gezet 
't Web is klaar .. 
en onze spin zit er lekker middenin 


Lied : Op een grote paddenstoel 

Op een grote paddenstoel 
rood met witte stippen 
Zat kabouter Pinnenmuts 
heen en weer te wippen.
'Krak' zei de paddenstoel .. met een diepe zucht 
Hopla met de beentjes, hopla in de lucht. 




HERFSTVAKANTIE 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten