zondag 6 november 2022

07 november 2022

 


Train je brein ! 

Na een heerlijke herfstvakantie zijn we terug en pikken de draad weer op.

zo lang duurde de herfstvakantie dus .. 
tot mijn grote verbazing kan Iman (K1) de cijfers lezen van 1 tot 5 - knap hoor ! 

Drie grote thema's staan op de agenda tot aan de Kerstvakantie.

1.Train je brein ! (observaties in de kleuterklas) 

2. Sint ; Daar zit muziek in .. 

3. Kerst ; Proef de kerstmagie 

Zeven mooie maar heel drukke weken, geloof me maar 🎄🎄🎄

Juf is klaar voor de start ! Jullie ook ? 


Via allerlei activiteiten gaan we op zoek naar een antwoord op volgende vragen :

- Wat ken ik ? 

- Wat kan ik ? 

- Wat weet ik ? 

- Ik oefen ! 

Ik oefen in puzzelen . Het aanbod gaat van 6 stukken tot 81 stukken, jawel ..






Ik rijg met grote parels (voor de jongsten),
 met kleine parels volgens een 2-delig kleurenpatroon (voor de oudste kleuters)

Ik teken met krijt - vormgeving stimuleren 
Ik kleur binnen de lijnen - fijne motoriek beheersen + pengreep controleren. 
Welke hand is mijn voorkeurshand ? 
Ik bouw ! 
Hoe wordt een stevige muur gebouwd ? 
Een oefening op trial en error - welke constructie is het stevigst ? 




Opdrachten van de dag : 

- Ik ken mijn voornaam 

- Ik ken mijn volledige naam 

- Ik ken mijn klassymbool 

- Ik kan helemaal alleen mijn schoenen wisselen 

- Ik kan mijn jas alleen aantrekken 

- Ik kan mijn rits sluiten 

- Ik kleur binnen de lijnen 

- Ik heb een voorkeurshand (links / rechts) 

- Ik kan puzzelen 

- Ik kan rijgen 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten