zondag 27 november 2022

25 november 2022

 

Het is voorleesweek en 'lezen doe je met je oren'
Vandaag komt de directeur, juf Kobie,  voorlezen in de klas. 
Zij leest voor uit "Het paard van Sinterklaas" 
Het paard van Sinterklaas is het helemaal zat.
Dit jaar doet hij niet meer mee.
Hij wil wel eens alleen op stap, zonder Sinterklaas. 
Maar waar haalt Sinterklaas zo snel nog een ander paard vandaan ? 

Juf Kobie weet het .. 



Het is de laatste schooldag van alweer een heel drukke schoolweek. 
De laatste hand wordt gelegd aan het knutselwerk. 
En mijn 2 puzzelaars zijn klaar voor een nieuwe uitdaging. 
Een puzzel van 100 stukken, bestaand uit de kleuren blauw en groen..
Eenmaal klaar ontdek je de specialiteiten van België.
Belgische frietjes, een lekkernij ! 
De Brusselse wafel, de zoete chocolade, een schuimend biertje,
de Noordzee, de Belgische 3-kleur,
het befaamde Manneke Pis. 
En niet te vergeten, onze nationale sporten waar we echt top in zijn : Voetbal en Wielrennen. 

Deze puzzel zet mijn kleuters aan tot een gesprek..
vooral rond de pintjes bier hoor ik verrassende verhalen
 (.. papa's toch .. 😂 - ik ken nu al jullie geheimen) 
En geloof het of niet, Conor ontdekt 2 drolletjes op de puzzel. (???) 
Ik ga even een kijkje nemen - ik kan het bijna niet geloven. 
Conor toch, die vermeende drolletjes zijn pralines. 

Uit de kindermond : 
Even later hoor ik Rafaelle en Conor in gesprek. 
Weet je wat er in je lichaam zit, Conor ? vraagt Rafaelle.
Een hartje 💖 is het antwoord van Conor. 
Maar Rafaelle reageert fel : 
Misschien wel, maar er zitten heel veel botjes in 😁


Geen opmerkingen:

Een reactie posten