woensdag 9 november 2022

09 november 2022

 

Train je brein ! 

De opdrachten volgen elkaar in sneltempo op. 

Opdrachten van de dag : 

- Namen noemen ! 

Het gaat zo ! We spelen een spel waarbij de bal gerold wordt naar een andere kleuter. 

Hierbij wordt volgende zin gezegd : Ik rol de bal naar .. en dan wordt een naam toegevoegd. 

De ontvanger zegt op zijn beurt : Ik ben .. en zegt zijn volledige naam.

Nu is het de beurt aan de ontvanger om de magische zin 'ik rol de bal naar ..' te verwoorden.

En zo gaat het spel nog een tijdje door. 

Komt het door het vroege uur ? Ik weet het echt niet 

maar als Jayden de bal van Conor Uytterhaeghen ontvangt zegt hij : 

Ik ben Jayden Uytterhaeghen ! 😂

Conor is helemaal van slag - Neen Jayden, alleen Owen is nog Uytterhaeghen ! 

- Ik knip ! is een volgende opdracht

De jongste kleuters knippen snippers, de oudste kleuters knippen rechte lijnen

- Ik teken een kleuter (vervolg) 

- Ik tel (van 1 tot 6) de stippen van een dobbelsteen

 -> ik tel met aanduiding en zeg tenslotte de hoeveelheid

-  Nog een oefening op wiskundige initiatie voor de oudste kleuters : 

Geef elke kleuter op het werkblad 4 ballen. Wie geen ballen heeft, krijgt er 4.

Wie er twee heeft krijgt er nog twee bij enz. 

Op woensdag loopt de actie “oog voor lekkers”

In andere situaties is het de juf die een bak vol fruit moet schillen.

De bak met mandarijntjes leent zich tot een samenwerking met de kleuters want pellen kunnen ze nu eenmaal zelf en is een oefening op de ontwikkeling van de fijne vingermotoriek. Daar gaan we.. 




De school is bijna uit en we krijgen een blitsbezoek van Mila en haar papegaai

.. Papegaai papegaai ging fietsen, in de zo’n - zo’n - zon naar de zee - zee - zee ( zoals in ons lied)

En zo krijgen mijn kleuters een echte papegaai te zien. 😊




Het is woensdag ! Een vrije namiddag voor de kleuters.

Juf verwerkt de observatiegegevens in het kindvolgsysteem.

De score wordt door een kleurencode bepaald.

Groen is verworven, oranje is aanzet tot .., rood is niet verworven.

Als ontspanning stap ik de fiets op, 

enkele kilometers malen en een prik halen bij de huisarts. 

Tot slot werk ik nog de klasblog bij. 

Fijne woensdag en tot morgen 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten