dinsdag 22 november 2022

22 november 2022

 Er is er één jarig .. Jayden mag vandaag 5 kaarsjes uitblazen ..

Gefeliciteerd Jayden !

Dikke kus van ons allemaal.

Het is voorleesweek.. 
Het thema : Lezen doe je met je oren !
Juf Joke leest voor uit een boek : "Pietje Pedro en de mijter van Sint"

Nadien is het Pietjestijd en werken we verder aan een feestmuts voor het feest van 6 december.
We zijn er bijna - de laatste kleuters komen aan de beurt, kleven is de boodschap ! 


Ook in de speelhoeken is het heel druk. Er wordt gekookt voor een leger Pieten.
Iman neemt de strijk voor haar rekening.

Jarige Jayden speelt met zijn vrienden met het klein-wereld-materiaal.
De Pieten bouwen een feestje en dansen op de tafel 😀 zou dit een verjaardagsparty zijn ? 

Nieuw in het aanbod is de Pietenpuzzel.
Leg de stukjes samen tot een leuk plaatje. 



En dan komt meester Ken langs. 
Hij wil info over de mobiliteit onder de kleuters.
Wie komt te voet ? Per fiets ? Met de auto ? Met de schoolbus ?
Iedereen krijgt een dopje en plaatst het bij het juiste symbool.
Het wordt echt moeilijk als blijkt dat sommigen met de auto naar school komen maar hun fiets in de koffer hebben steken.. 😏.. oei oei, waar moet het dopje nu, juf ??? 

En dan is er middagpauze. 
Snel de kleuters te eten geven, soep en water verdelen.
Iedereen tijdig op de pot krijgen om de kleuters warm in te duffelen voor het buitenspel.
De kleuterjuffen hebben aansluitend het eetmoment een overleg met de directeur. 
Precies om 13.25 uur sluiten we de vergadering af en kunnen we onze klas ophalen. 
Geen valpartijen te melden, geen incidenten .. en helemaal klaar voor het vervolg van de klasdag


In de namiddag is er LO met juf Joke.

Tijdens dit lesuur krijgt de stagiaire KA haar eindevaluatie en de nodige feedback. 

Het overleg met de stagebegeleider volgt later. 

De dag eindigt met een taalspelletje. 

Weet je wat een raadsel is ? 

We spelen het spel 'Rarara wie/wat ben ik ?' 

Hierbij  stelt de juf de nodige vragen en antwoorden de kleuters met ja of neen

Of het spel voor iedereen duidelijk is, is me een raadsel.

Telkens ik een vraag stel, krijg ik een ander antwoord.

Ik geef een voorbeeld .. 

Ik vraag : Ben ik een dier ? 

(Volgens het kaartje dat op mijn hoofd staat, ben ik een paard). 

De kleuters gieren het uit en ik krijg als antwoord : Neen, je bent juf Tania 😁

Ik heb zo'n klein vermoeden dat ik nog even verder moet met inoefenen 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten