zaterdag 22 oktober 2022

26 oktober 2022


Wist-je-dat we elke voormiddag een portie vers fruit naar binnen werken ? 

Wie intekende voor het fruitproject 'oog voor lekkers' krijgt wekelijks een stuk fruit voorgeschoteld.

De juffen wassen het fruit, schillen en versnijden het fruit maar 

vandaag zijn er druiven - lekker makkelijk. 


Maar er is nog meer fruit..

Elke week komt mama Vitamientje langs met een lading vers fruit. 

Nu de vakantie er snel aan komt, werken de juffen het fruit weg.

In onze koelkast liggen nog appels, peren, pruimen en bananen. 

Samen met de ruiven wordt het een lekkere fruitsla.

Schillen maar en Smakelijk !! 

Opdracht 1 : Volg het draadje voor de spin en knip ! 

En zo worden lange draden en korte draden geknipt, netjes op een rij. 






De tandwielen zijn erg in trek. 
Wist-je-dat één tandwiel de rest in beweging zet.
Hoe kan dit, juf ??? 


Spelen met natuurmateriaal : één-één-relatie toepassen.
Leg op elke afbeelding een eikel


In de bouwhoek verschijnen de eerste torens. Hoog - hoger - hoogst !





En dan was er nog .. Lian 
Al weken belooft Lian mij een auto .. 
Juf Tania, when I'll be rich, I'll buy you a pink Lamborghini. 
Sinds die dag vraag ik hem elke dag ; Are you already rich ?? 😁
Lian wordt er net niet gek van. 
Eén blik in zijn richting en hij giert het al uit.
En vandaag .. finally I get my car.. not a pink Lamborghini 
but a red Ferrari 💖So happy !😂

Geen klusjesnamiddag,
geen vergadering, 
maar een vrije namiddag 
die ik invul met het schrijven van evaluatie oudercontact. 

Aan alle ouders die op de afspraak waren .. bedankt ! 
Ik hoop dat ik jullie een kleine beetje inzicht heb kunnen geven
 in het klasleven van je kleuter
en zijn/haar ontwikkeling. 
Ik zie jullie graag terug met kerst voor een volgende afspraak ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten