woensdag 19 oktober 2022

19 oktober 2022

 Soms zijn er van die dagen dat je bijna zou wensen dat een dag meer dan 24 uren telt ?! 

Vandaag is zo'n dag - mijn lijstje blijft in lengte toenemen .. helaas doet de tijd niet mee. 

Juf Ilse staat aan de schoolpoort en tikt me op de vingers : 

Je belt té vroeg ! Het is nog helemaal geen tijd ! probeert ze. 

Ik heb geen tijd te verliezen .. (dus bel ik enkele minuten vroeger 😁)

We vliegen er dan ook meteen in. 

Knip de figuren uit en werk de reeks af, is de opdracht die mijn kleuters krijgen.

De oudste kleuters knippen zelf de figuren, 

de jongsten kunnen proberen - lukt het niet dan helpt de juf een handje








De tijd gaat zo vlug dat het al heel snel speeltijd is.
Een kwartiertje pauze voor de juf ? 
Vergeet het ! 
Ik moet nog de schriftjes controleren en er wachten 16 peren om geschild te worden.
Ik zet er vaart achter en schil de peren, controleer de schriften.

Avin heeft vandaag strooikoekjes bij - net als Ilham wil ze haar klasgenootjes verwennen.
Dank je Avin ! 
Na het fruitmoment krijgen de kleuters nog wat lekkers toegestopt. 


Na de speeltijd gaan we verder met onze activiteiten : 
. een schaduwspel 
. reeksen afwerken 
... 











Om 12.15 uur is de school uit.
Het is woensdag - de kleuters hebben een namiddag vrij.
De juf blijft 
want werkgroep Mooimakers komt samen 
om de actiepunten voor dit schooljaar vast te leggen. 

Na de werkgroep blijf ik doorwerken. 
Ik verzamel de knutseltassen. De tas van Eleonore is spoorloos !! 
Wat blijkt - juf Nicole, onze kinderverzorgster heeft ze in de doos met reserve-kledij gestopt. 
Wat een zoektocht maar de knutseltas is terecht.
Toch snel even de andere dozen controleren maar nergens is nog een knutseltas te bespeuren. 

De knutseltassen krijgen een nieuw logo .. eentje met Rikki konijn. 
De achtergrond hebben de kleuters zelf gemaakt tijdens een lesje crea begin dit schooljaar. 
En dan kan ik de crea-werkjes sorteren / per kleuter / per symbool. 
Een werk van lange adem. 
Ik ben pas klaar om 16.35 uur maar wat wil je met 24 kleuters. 




De laatste opdracht op mijn lijstje : vervolledig de klasblog ! 

En dat doe ik. 

Veel lees- en kijkplezier ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten