zondag 2 oktober 2022

06 oktober 2022

 

De oefening die wij op de pedagogische studiedag kregen voorgeschoteld, leg ik vandaag voor aan mijn kleine kleuters. 
Niet eenvoudig ! Droom je droomschool! 
Ik maak het even aanschouwelijk voor de kleuters en bouw een school uit blokken. 
Op de campus gaan renovatiewerken van start en dit zal een grote impact hebben op ons schoolleven.
Meer nog, een tijdperk wordt afgesloten en we gaan voor nieuw innovatief. 
Deze meisjes hebben het begrepen en bouwen volop aan hun droomschool.
Ik noem het hele moderne architectuur .. ze hebben duidelijk talent. 

Ik vertel mijn kleuters dat we naar een nieuwe school zullen gaan, niet meer onze vertrouwde kleutertuin. 
Ilham kijkt bedrukt : Ik ga niet naar een andere school ! laat hij weten 
en hij neemt mijn arm stevig vast.
Ik ga ook mee hoor ! vertel ik hem en dan klaart zijn gezichtje op - dan ga ik met je mee .. 
 
Na het uit de doeken doen van onze verbouwplannen, werken we nog enkele opdrachten af.


In de namiddag is er LO met juf Joke. 
Ik werk de schriftjes bij met een foto uit het bos .. 24 stuks .. knippen en kleven. 
Ik volg de les LO vanop afstand en hoor juf Joke zeggen : De zomer is gedaan ! 
Ik ren zo snel ik kan naar de evacuatiedeur en vul aan .. nu komt de winter er heel snel aan. 
Mijn kleuters gieren het uit. Ju-u-u-u-uf ! 😉 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten