maandag 17 oktober 2022

17 oktober 2022

 Het verhaal van 'de blaadjesdief' is een succes.

De kleuters luisteren elke keer vol spanning naar het verhaal.

De té gekke eekhoorn doet mijn kleuters telkens opnieuw lachen.. 

Wist-je-dat er zelfs een lied is over de blaadjesdief ? Mijn kleuters zingen het graag mee.

Met enige vertraging -we hebben het altijd zo druk- steken we de klas in een herfstkleedje.
Paddenstoelen, enkele bosdieren waaronder de eekhoorn, 
een spin in haar web en herfstblaadjes kleuren de klas.
Het oogt allemaal zo gezellig ! 



17 oktober ..  we hebben een jarige te vieren .. 
Juf Nicole (onze kinderverzorgster) mag vandaag een massa kaarsjes uitblazen. 
En zoals elke jarige krijgt juf Nicole een kroon aangemeten. 
Geniet van jouw dag, juf Nicole .. gefeliciteerd en maak er een fijne dag van !

Terwijl juf Nicole een gezelschapsspel speelt met een groepje kleuters, 
werk ik met een groep aan een creatieve opdracht nl geef de boom de prachtigste herfstkleuren.
En dat doen we ! 




Ook de knijpkaarten zijn erg in trek -
Kies voor elke gekleurde stip de overeenstemmende wasknijper ! 
Een oefening op kleurenkennis en fijne motoriek / oog-handcoördinatie

Ook kralen rijgen op touw bevordert de fijne vingermotoriek.
En de bouwplannen zijn nog lang niet opgeborgen.
De fundamenten voor een constructie worden samen gelegd.
Uit de kindermond :
Bij het spelen van het gezelschapsspel wordt er geteld van 1 tot 6.
Stiekem luister ik mee terwijl ik een groep kleuters begeleid tijdens de creatieve opdracht.
En dan hoor ik dit .. één - twee - djie (lees ; drie) - viej (lees ; vier - vijf en zes. 😁
Nawaz is een meester in het valsspelen.
Stiekem draait hij de dobbelsteen op het vlak met 6 stippen 
en dan schuift hij de dobbelsteen over de tafel.
Rollen Nawaz, rollen ! 😁

Geen opmerkingen:

Een reactie posten