woensdag 12 oktober 2022

12 oktober 2022

 

Het verhaal van de blaadjesdief is erg in trek.

Lees je het nog eens voor, juf ? 

En dat doe ik met heel veel plezier ! 

Een nieuwe opdracht ligt klaar. We maken een herfstboom voor eekhoorn.

Ons handje vormt de stam met takken. 

Een cirkel vol herfstkleuren wordt de kruin van de boom. 

Juf tekent het hand van elk kind - dat kriebelt toch een beetje, niet ? 

Nadien haal ik de prikpennen uit de kast. 

Ik wijs de kleuters op de gevaren en leer hen dat we met de prikpen de lijn moeten volgen. 

Niet zo eenvoudig maar wel een goede oefening voor de ontwikkeling van de oog-handcoördinatie. 





De dag eindigen we met een zangstonde.

Welke liedjes hebben we al geleerd ? 

De opsomming kan beginnen en we zingen samen de pannen van het dak 😁


Uit de kindermond : 

Ilham had op dinsdag een doosje kleine  speculaas bij.

Mattheo kijkt verlekkerd naar de koekjes en zegt : 

Ik vraag mijn mama om ook "picolaasjes" te kopen 😂


Info uit onze kleuterklas 

- Luizenalarm in de klas ! De vervelende beestjes willen van geen wijken weten. 

Tip : Controleer elke dag de haren van je kleuter tijdens het badmoment en behandel indien nodig

 - ook lakens, jassen, kleding enz moeten gewassen worden.

- De donkere weken komen eraan. 

Draag je fluo-jas als je de straat opgaat - zo ben je beter zichtbaar in het verkeer 

- De CO2meter doet zijn werk

Na een kwartiertje in de klas met 24 kleuters springt de meter op rood, tijd dus om te ventileren. 

Nu het buiten kouder wordt, voelt dit niet echt aangenaam aan. 

Zorgen jullie ervoor dat jullie kleuter warm aangekleed is ? 

Een warme trui is geen overbodige luxe.

- Wie bracht zijn pantoffels nog niet mee naar de klas ? 

- Ook ontbreken er nog een 10-tal knutseltassen - breng die zo snel mogelijk mee naar de klas

- Schreef jij al in voor het oudercontact ? Zeker doen !

 Ik verwacht jullie op 24 of 25 oktober live in onze klas. 

Juf Tania 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten