donderdag 20 oktober 2022

20 oktober 2022

 



Onze schoolbibliotheek telt een hele collectie prentenboeken 

die we verzameld hebben doorheen de jaren. 

Er zitten pareltjes bij .. 

grappige prentenboeken, griezelige prentenboeken, vrolijke prentenboeken,

.. 

Elke dag lees ik dan ook voor uit één of ander themaboek en dat wordt gesmaakt door mijn kleine bengels.  

Waar je ook tel op mag zetten, is dat er elke dag wel één of andere opdracht klaarligt voor de kleuters. 

Vandaag kleuren de oudsten een kleurplaat in volgens een cijfercode.

Wie herkent de cijfers van 1 - 3 ?

De jongste kleuters krijgen een kleurplaat aangeboden uit het prentenboek 'Karel in de herfst' 


Ook bouwen met blokken blijft een aantrekkelijke uitdaging voor de kleuters. 
Ook spelen we met schaduwen. 
Meestal wordt een figuur geschilderd, vandaag krijgen de kleuters een figuur en 
gaan ze omtrek-schilderen.
Neem je de figuur weg, dan verschijnt een schaduwbeeld. 
Jij kan toch goed toveren hoor, juf ! vindt Mattheo. 😊




Juf Joke voor de les LO 

Op donderdag is er LO met juf Joke. 
Omdat het een mooie herfstdag is, gaat de les gewoon buiten door. 
Ik werk flink door in de klas maar kan de les volgen. 
Mijn kleuters spelen een estafette - leuk hoor ! 
Maar hoe die estafette precies in elkaar zit, is niet meteen duidelijk. 
Ik hoor juf Joke sakkeren 😉
Na een lesuur LO strompelt juf Joke mijn klas binnen 
met de mededeling 'ze hebben het precies niet goed begrepen'😁
Zoveel is duidelijk, maar plezier hadden ze wel, grap ik. 
Juf Joke na de les LO 


Wist-je-dat .. 



.. het vandaag dag tegen kanker is ? 

Elk jaar steunen wij deze actie omdat deze ziekte iedereen kan treffen. 
Kanker draag je niet alleen.
Toon ook je solidariteit met patiënten en hun naasten en draag op 20 oktober het gele lintje. 


Wat we ook al hebben geprobeerd, het gele lintje voor elke kleuter is niet haalbaar daarom 
draagt het kleuterteam het gele lintje symbolisch in naam van onze kleuters. 
💖



Geen opmerkingen:

Een reactie posten