dinsdag 18 oktober 2022

18 oktober 2022

 


Kregen we gisteren nog enkele regenbuien over ons heen,

dan starten we vandaag de schooldag in de mist. 

Het moment om mijn kleuters de magie van mist te vertellen.



De mist trekt weg, de zon duikt op .. het ideale moment om te speuren naar spinnenwebben.

Door de mist en de zon lichten deze op .. heel mooi ! 

Waar je ook kijkt, de webben schitteren in de zon. 

Zo mooi ! vinden mijn kleuters.

Het is dan ook bijna Halloween ! 



De versiering is er al en wie kan -mooier dan een spin- een web maken ? 


Onder de Amerikaanse eik gaan we herfstbladeren rapen. 




Die nemen we dan ook mee naar de klas. 

De ochtendwandeling doet ons goed en bij terugkeer eten we samen een stuk fruit. 

Na de speeltijd gaan we exploreren en experimenteren met zoutdeeg.























Deze keer gaan we blaadjes afdrukken in het deeg. 

De bloem wordt verspreid over een schotel, het deeg gekneed en bladeren worden afgedrukt. 

En als je kleuter er bloemig uitziet, dan weet je nu wel hoe dit komt 😂

Na de middag is er LO met juf Joke. 

Tot er plots een oproep komt .. een kleuter is gevallen en moet naar spoed, snel de auto in ! 

Net op tijd ben ik terug om nog een verhaaltje te lezen en samen de dag te eindigen. 


Na school staat een eerste oudercontact op de planning.

Jullie hebben mijn oproep massaal beantwoord.

Ruim op tijd .. en zo kan ik elke avond enkele oudercontacten online voorbereiden. 

Vergeet jullie afspraak niet op 24 of 25 oktober. 

Tot dan ! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten