woensdag 24 november 2021

24 november 2021

 


Wat is dat ? Slingers, bellen en kerstmannen ? 

Zou er iets bestaan als een Kerstpiet ? 

Ik zie alle hoofdjes instemmend knikken. 

De slingers verdwijnen nog even in de kast alsook de klokjes en de kerstmannen. 
Het boek wordt voorgelezen, het is immers voorleesweek. 
Bij gebrek aan voorleesjuffen en voorlees(groot)ouders
lezen de kleuters dan maar aan elkaar voor .. ook gezellig ! 

Na het voorleesmoment, staat het hoekenwerk op de planning. 
Enkele kleuters trekken naar het mode-atelier en tekenen/kleuren enkele ontwerpen. 

Na het harde werk hebben de kleuters een pauze verdiend. 

Juf Ilse en juf Kelly -momenteel even klasvrij - hebben het fruit voor mijn kleine vrienden geschild - waarvoor dank ! 
En zo krijgen alle kleuters een portie extra vitamientjes toegestopt.
Ik voeg er nog een bordje komkommerschijfjes aan toe en stukjes banaan. 
Smakelijk iedereen ! 


Na het tussendoortje halen we buiten een frisse neus.. heerlijk ..
om nadien weer volop aan de slag te gaan.
We prikken ons eigen patroonkaart en morgen volgt het grote werk : 
We borduren met draad de omtrek van het patroon .. een steekje op, een steekje neer. 
Ik ben benieuwd ! Wie is voldoende vaardig om deze opdracht tot een goed einde te brengen. 





Ik heb enkele top-puzzelaars in de klas.
Conor is er uren zoet mee - de ene puzzel na de andere vliegt erdoor. 
Rafaelle doet aan co-teaching : Zij leert Jonela hoe het puzzelwerk precies in elkaar steekt.
Een puzzel van 54 stukjes legt ze moeiteloos en eenmaal klaar kan Rafaelle haar geluk niet op.
Goed gedaan. Prima werk ! 
Edmond hoor ik al een tijdje niet meer.
Hij is in gedachten verzonken en zoekt ijverig naar enkele specifieke blokken. 
Even later toont hij fier zijn ontwerp : 
Look teacher, this is what Sinterklaas need .. 
Juist, een staf ! 
Het is alweer woensdag. 
Na school ruim ik de klas op en ga het speelgoed en meubilair te lijf 
met een ontsmettend poetsproduct.
Covid slaat wild om zich heen in de samenleving maar ook op de scholen. 

Stay safe ! is dan ook onze grootste en meteen de moeilijkste opdracht. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten