donderdag 11 november 2021

10 november 2021

 

Wiskundige initiatie in de kleuterklas.

Het kan .. 

We starten met een bewegingsopdracht en oefenen de ruimtebegrippen : 

Ik sta op.. , ik zit onder.. , ik sta voor.. , ik sta achter.. , ik sta naast .. 

Nadien tellen we de stippen op de dobbelsteen .. ik tel van 1 - 6 

De telrij opzeggen is één ding maar wie kan tellen en aanwijzen ? 

Ook de 1-1-relatie wordt gemaakt - dit doen we praktijkgericht.

Ik verzamel de kleuters van het fruitproject.

Elke ingeschrevene krijgt een banaan.. zijn er voldoende bananen ??


We sluiten de voormiddag af met een oefening 'verzamelingen' vormen.
We hebben enkele geo-figuren.. verzamel de identieke vormen in de overeenstemmende verzameling.
 
Het is woensdag - de kleuters hebben vrij.
De collega's blijven en duiken de speelweide / kleutertuin in.
Niet om te spelen 😁 wel om een heleboel klusjes te klaren. 
De wilgenhutten moeten dringend opgebonden worden,
dode takken worden gesnoeid en wispelturige takken worden  onverbiddelijk in de grond geduwd.
Het onkruid wordt aangepakt, uitgebloeide bloemen en struiken worden bijgesnoeid.
De krulwilgen krijgen een stevige knipbeurt.. 
Tijdens de namiddagactiviteiten worden we zelfs aangemoedigd door Jude en Rafaelle. 
En Liv komt samen met mama en nichtje Fien een handje toesteken. Dat is tof ! 
Rond 17.00 uur leggen we het tuinmateriaal neer. 
11 november komt eraan en we hebben een extra dagje vrij.  
Onze rug- en armspieren kunnen even bekomen.. tot gauw ! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten