vrijdag 19 november 2021

19 november 2021

 

Nog 17 nachtjes slapen .. 

Het is rustig in de werkkamer.
Geen nieuws meer van Piet ! 
Hoe zou het hem vergaan ? 
En zou zijn probleem met de gescheurde broek al opgelost zijn ? 
1001 vragen .. maar het blijft stil. 

Ik heb nog wat lopende-meter-stof weten te vinden uit oma's winkel. 
Het zijn aardige motiefjes maar ik weet niet of Piet deze leuk zal vinden. 
Dit is dus ons 'meesterplan' 
Op de tekening kan je zien dat de broek van Piet een scheurtje vertoont. 
De kleuters bedachten enkele oplossingen : 
Je maakt de scheur toe met lint ..
een veiligheidsspeld werkt altijd ..
misschien kan je het gaatje dichtknopen ..
de lijm van juf Tania kleeft werkelijk alles .. 
met naald en draad zit je altijd goed ..


We werken vandaag verder aan de uitgave van ons modeboek 'Maison Pierre' 
Een eerste reeks uit de collectie Pietenmutsen is klaar ! 
We werken volop met kleur en motief en spelen met allerlei creatieve technieken. 
Benieuwd of Piet onder de indruk zal zijn. 
Vandaag komt de scheurtechniek aan bod. 
Met pakjespapier wordt de Pietenmuts versierd. 










Geen LO vandaag met juf Joke dus stap ik snel in mijn sportschoenen en 
vertrek met mijn kleuters naar de topsportschool van de Pieten. 
Sporten in openlucht is een must dezer dagen ! 
Met een stuk krijt, een bank, een trap, een glijbaan, een mand en een bal 
kan je al heel wat. 
Lopen - springen met beide voeten samen, kruipen op een bank, 
klimmen op een trap, glijden langs de glijbaan, 
evenwicht bewaren op een dikke streep, evenwicht bewaren op de Zweedse bank, 
gooien met bal in doel, rondjes lopen enz 
Ik steek alles in een Pietenverhaal en even later wanen we ons zelfs op een dak 😉
Onze fantasie is grenzeloos !
















We breiden ons speelterrein uit en gaan op ontdekking op de groene speelplaats. 
Pieten moeten immers thuis zijn op elk terrein. 
De daken zijn hier net iets glibberiger. 
En de puntdaken (zie palletten) zijn erg steil. 
Het vraagt heel wat armkracht en klimtalent. 

















Wist-je-dat Pieten altijd een rebels kantje vertonen ?! 😊
We verruimen nog maar eens ons speelterrein en kruipen onder / sommigen tussen de omheining.
Doen wat niet mag, is net altijd iets spannender, niet ?! 



We lopen, genieten van de vrijheid en
 houden tot slot nog een bladerengevecht (ipv een kussengevecht) 
Heerlijk ! 
Al heeft Léon aan het einde van de les LO nog een opmerking :
Juf Tania, turnen met jou is heel lastig ! 😏









En net als je denkt dat de 50 minuten om zijn, doe ik er nog eens een tikspel bovenop 😁 
kwestie van het af te leren.

Omdat de lessen LO de laatste weken reeds op regelmatige basis weggevallen zijn en 
ik dus amper een lesuur vrij heb, 
nemen juf Ilse, juf Cheyenne en juf Kelly mijn klas erbij 
voor een lesje Krullebol.
In dit lesje wordt de schrijfvaardigheid op een speelse wijze geoefend.
Daar gaan we .. we tekenen een Pietenmuts en vormen een neerliggende 8.
Deze 20 minuten geven mij de kans snel enkele documenten te printen. 
Bedankt, collega's ! 








Opgemerkt in mijn klas ! 😁😁😁


Uit de kindermond : 

Tijdens de crea-activiteit hoor ik Edmond steeds opnieuw zeggen :
Look, teacher .. look, I did it ! 
Fier als hij is, kan hij maar weinig geduld opbrengen vooraleer ik kijk. 
I'm busy ! antwoord ik.
Waarop Edmond antwoordt : Are you sure ??
😂
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten