zaterdag 13 november 2021

15 november 2021

 


Maandag 15 november .. We vieren Dag van de dynastie ! 

(Opgelet ; de opvang is gesloten !) 

én de schoolfotograaf komt langs. 

Even enkele poses oefenen en vooral die schitterende glimlach opdiepen..

De fotograaf van dienst, onze juf !  

Dé sterren van de dag zijn mijn kleutertjes ..

Léon en Shanaya
Jude en Liv
Adrian en Conor
Beste maatjes,  Edmond en Rafaelle
Ilham en Awa
Jazzlynn en Jayden in beweging 😏
Hartsvriendinnen Néli en Quinn
Elena en Anber 
 
Rond half 10 worden we voor een eerste fotoshoot bij de fotograaf verwacht. 
Nadien volgen de broertjes/zusjes uit de kleutertuin
 en later komen de kleuters en hun broer(s)/zus(sen) lager aan de beurt. 
Een hele opgave voor de juf.
Ik maak lijstjes - wie heeft (een) broer(s)/(een) zusje(s) in de kleutertuin ? 
Een nieuw lijstje maak ik op voor wie broer(s)/zus(sen) heeft in het lager. 
Maar de belangrijkste opdracht van de dag .. 
Houd de kleuters vooral proper en dat is een hele moeilijke ! 
Kleuters willen nu eenmaal spelen. 
En als blijkt dat in de refter spaghetti wordt geserveerd, 
breekt het angstzweet me pas echt uit !  😀
 
Ook de activiteiten in de klas worden flink aangepast.
Het wordt een inkleuroefening .. schilderen is geen optie
 (!! Houd de kleuters proper !! weet je nog ?!) 
 

Ik behoor tot de werkgroep Strapdag/Mooimakers 
en we hebben reeds enkele acties ondernomen
Actie 1 : zwerfvuil ruimen op het schooldomein 
Actie 2 : Bladeren ruimen op de stoep 
Actie 3 : ? 
Die actie vullen we vandaag in.
Wist-je-dat het Week van het afvalteam is ?! 
Het hele jaar door trotseren de buitenploegen (oa vuilnisophalers) weer en wind 
om ons afval aan huis op te halen of op de recyclageparken in te zamelen.
Zij verdienen het grootste respect ! 
 
Hoe kunnen jullie de IVAGO-helden bedanken ? 
1. Bied het afval correct gesorteerd aan  
2.Geef het IVAGO-team een dikke duim 
3. Hang een strik aan je vuilniszak 
4. Maak een tekening en kleef die op je vuilniszak
5. Geen tekentalent ? Dan heb je misschien schrijftalent.. een mooi woord tovert vaak een glimlach 
6. Maak een grote stoeptekening
7. ... 
Doen jullie mee ? 

Het is maar een woord. 
We gaan aan de slag en onze vuilniszak zal deze week net iets vrolijker ogen dan anders. 
Misschien een idee om dit thuis ook te doen.. laat van je horen !
Stuur de foto van je kleuter mét tekening bij de vuilniszak door naar 
tania.demoor@basisschool-detandem.be  
De foto krijgt een plaatsje op onze Mooimakers-pagina 




Op maandag loop ik net iets meer toezichten dan andere dagen. 
Het is frisjes buiten maar de kleuters zijn in beweging en voelen er niks van. 
Meer nog, ze komen voortdurend aanlopen met herfstbladeren 
en daar maak ik dan een herfstboeketje van.. bij gebrek aan bloemen 😉
Kleuters blijven de hele speeltijd zoet bij deze opdracht. 
Mijn collega's begrijpen er niks van .. en dus deel ik mijn ervaring graag met hen .. 
 
Beste collega's, 
Laat kleuters bladeren zoeken voor een herfstboeket - 
ze blijven zoeken en vergeten allerlei kattenkwaad uit te halen of ruzie te maken.
Ik neem het boeket mee naar de klas en na school .. gooi ik de bladeren gewoon terug in de schooltuin. 
Zo kunnen de kleuters morgen terug op zoek .. een neverending story !  😁
 


En ja, mijn collega's zijn onder de indruk 😂

Het herfstboeket wordt netjes gebonden met een elastiek ..
al moet ik dringend op zoek naar nieuwe elastieken 
want als de elastiek springt, heb je een probleem 
en lijkt het herfst in de kleutertuin.Oeps ..



Uit de kindermond : 
De schoolfotograaf is op school. 
De kleuters poseren één voor één voor de camera.
Na elke foto toont de fotograaf graag het resultaat aan de kleuter. 
Als Edmond aan beurt is, giert hij het uit bij het zien van zijn foto,
gevolgd door de legendarische woorden ..
Oooohhh, such a beautiful boy !  😁
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten