woensdag 17 november 2021

17 november 2021

 


Ik wist het gewoon.. gisteren kwam Piet langs op school.
Hij heeft een groot probleem en 
zoals ik altijd zeg : Problemen moet je oplossen !
Maar deze keer is het probleem niet zo eenvoudig op te lossen.
Lees je even mee ? 

We verzamelen deze ochtend in de werkkamer van de Sint. 
De haard brandt en het is er best gezellig ! 
Zelfs de snoeppot is gevuld met lekkers. 
Maar wie kent die lekkernij die ruikt naar kaneel ? 
Het zijn pepernoten en iedereen wil wel een proevertje. 
We zij  het unaniem eesn : Dit is lekker .. hééééél lekkerrrrrrrr !

Tijdens het proeven valt mijn oog op dit briefje.
Er staat te lezen : 
Ai ai ai gescheurd .. mijn broek is gescheurd .. Wat nu ? 

Oei, zo kan Piet het dak toch niet op ?! .. met een gat in zijn broek ? 
Neen, neen, neen, dit probleem moeten we oplossen. 
Maar hoe ???
Het denken kan beginnen !

We maken een plan. 
(foto volgt) 

Maar er is meer !
Er ligt nog een opdracht voor de kleuters : Maken jullie ook mijn portret ? 
Groetjes, Piet 
Zou Piet een ietsie-pietsie jaloers zijn op de mooie tekeningen 
 die de kleuters gisteren maakten van Sint ?!
Ik denk het.
Een nieuwe techniek wordt gebruikt nl tekenen met houtskool.
En weldra heb ik een klas vol roetpieten - iedereen zit onder de houtskool, ook de juf. 



Op woensdag is er 'oog voor lekkers' (voor zij die intekenden) 
Deze keer smullen de kleuters komkommer al tussendoortje, 
de één vindt het lekker, de ander moet even wennen aan de smaak.





De directeur bericht ons :

Verzamel op veilige afstand in de overdekte speelzaal want er is een video-boodschap van Piet. 

Spannend toch ! 

Klik door op deze link 'Piet heeft een probleem' - Veel kijkplezier 

Piet heeft een probleem

Piet heeft een probleem 1  

Piet heeft een probleem 2

 

Een halve schooldag voor de kleuters

en ik mag deze namiddag op visite bij Sint en Piet.

Meteen mag ik mijn keuze maken in de pakjeskamer. 

Leuk toch ?! 

 


Ook het overlegcomité heeft een aantal plannen om de stijgende coronacijfers aan te pakken. 

Volgende maatregelen blijven van kracht op onze school

 (vanaf 20 november en alvast tot aan de kerstvakantie)

 . Mondmaskerplicht voor elke volwassene op het schooldomein 

deze maatregel geldt voor ouders én onderwijzend personeel.

. Mondmaskerplicht vanaf 10 jaar 

 . Houd afstand !

. Was en ontsmet de handen !

. Ventileer !

. Beperk je contacten ! 

 . Denk eraan .. is je kind ziek, laat het thuis uitzieken ! 

Zo houden we het veilig voor iedereen ! 



Wij, juffen leveren alvast een grote inspanning om het veilig te houden op school

 want wij willen echt wel samen, in eigen klasbubbel  Sint en Kerst vieren.  


Nog even dit ..

Nu het kouder wordt, draait de verwarming overuren in de kleutertuin. 

Niemand hoeft kou te lijden maar

ventilatie blijft echter heel belangrijk,

 zeker nu de cijfers in het onderwijs hoog oplopen. 

De open-deur-ventilatie gaat door tijdens de speeltijden en tijdens de middagpauze.

De enige die kou heeft, is waarschijnlijk de juf 😉

Eenmaal de kinderen in de klas gaat de deur op een kier.  

Een extra trui mag altijd meegebracht worden.



 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten