dinsdag 23 november 2021

23 november 2021

 Voorbije nacht was Piet zeer actief in de Tandem. 

Hij leverde een naaimachine - eentje uit grootmoeders tijd - maar ze werkt nog perfect. 

Piet had ook al de krijtlijnen uitgetekend voor ?? , ja .. voor wat eigenlijk ?? 

Mijn kleuters willen er werkelijk alles over weten. 
Hoe werkt zo'n naaimachine ? 
Hoe stik je het gat in Piet zijn broek ? 
En hoe krijg je in hemelsnaam die geruite broek in elkaar. 
Het wordt pas- en maatwerk ! 
Ik speld de patroondelen in elkaar en op een onoplettend moment prik ik in mijn vinger. 
Dat is schrikken ! 







Voila, twee broekdelen en nu nog alles aan elkaar zetten..
de Pietenbroek is bijna klaar ! 
Edmond juicht om het resultaat ! 
Shanaya heeft nog wat twijfels : Is die broek niet wat groot ? 
Wacht maar ! Het komt goed ! stel ik mijn kleuters gerust.
Moeten we zijn gescheurde broek niet herstellen ? vraagt een kleuter.
Dat doen we ! Wie steekt een handje toe ?  





Na het werk in het atelier helpen we Speelgoedpiet verder met de puzzels.
Ook hier loopt het werk als een trein. 








Tot slot trekken we de ontwerpstudio in. 
Wat als je slechts 4 kleuren aangereikt krijgt ? Hoe ziet het ontwerp er dan uit ? 
Het laatste lesuur voor de middagpauze geef ik LO aan mijn klas en aan de klas van juf Kelly. 
En hoe kan het ook anders - we gaan de beentjes strekken met de Spiekpietjes. 
In de namiddag geeft juf Kelly LO aan haar kleuters en mijn kleuters.

We sluiten de schooldag af met een verhaaltje en hopen morgen op een nieuwe dag in ons klasje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten