zondag 28 februari 2021

01 maart 2021

 1 maart .. nationale complimentendag .. 



Een nieuwe week kondigt een nieuw thema aan.
Een thema waar alles draait rond muziek, muzikanten, partituren, muzikale spelletjes enz
 
Dit liedje (van Samson en Gert) helpt ons op weg ..
Er zit meer in een liedje dan je denkt
Er zit meer in een liedje dan je denkt
Een drumstel, een trompet, een piano en een stem
Er zit meer in een liedje dan je denkt. 
 
Zullen we instrumenten knutselen ? vraag ik. 
Spulletjes verzamelen is de boodschap
Wat hebben we in aanbieding ? 
Blikken trommels, kaasdoosjes ..  hier kunnen we wat mee. 
Op naar de klas ! 

De kleuters verzamelen met hun vondsten in de kring en meteen wordt er duchtig getrommeld.
Wat een hels kabaal !! 
Maar mijn kleuters vinden het heerlijk !!  
Als ik hier maar geen spijt van krijg 😏



Meteen leer ik mijn kleuters een speellied aan
 
Speel maar op de trom,
speel maar op de trom
Speel een liedje op de trom
Laat het klinken rombombom
Speel maar op de trom (x2)
 
En die trom steken we in een kleurrijk kleedje. 
Knap werk !  


Het uiteindelijke doel is om samen met mijn kleuters een bont orkest te vormen. 
We zingen en swingen de pannen van het dak..  
 
 
Deze vond ik in mijn mailbox (van een collega)  .. bedankt voor dit fijne kaartje ! 

wat ben je zonder goede collega's?

Jij bent er eentje uit de duizend! 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten