dinsdag 2 maart 2021

02 maart 2021

 


Wat hoor ik toch ? 

De kleuters krijgen enkele muziekinstrumenten te horen. 

Wie kan raden welk instrument speelt ? 

En kennen de kleuters alle voorgestelde instrumenten ? 

Het raden kan beginnen.

De contrabas en cello behoren tot de categorie 'beter giswerk' 😉

De eerste trommels zijn helemaal klaar. 
En net wat ik dacht .. wie er nog geen gemaakt had, wil er nu ook één .. 
dus ronde twee : We maken trommels ! 
Echte kunstwerkjes zijn  het !








Het is een prachtige dag vandaag ! 
Geen zuchtje wind te bespeuren en de zon maakt overuren. 
Dus eten we deze middag gezellig buiten in de zon. 

Eventjes schuif ik het nieuwe project aan de kant. 
Omdat het zo'n schitterend weer is, stappen we op de fiets en genieten van de vrijheid. 
We malen vele rondjes .. 
Vince, Quinten, Bogdan en Matheo fietsen reeds op tweewielen (zonder steuntjes dus)

Maar deze middag leren ook Naidat en  Muhammad fietsen op twee wielen. 
Zo zie je maar .. with a little help from my friends .. lukt alles. 
Juf heeft al heel wat stappen in de benen maar het loont. 

Sofia oefent volop op evenwicht. 
Louise is net iets té bang.. en Emma ging onlangs onderuit en houdt de boot nog even af. 
Ella vindt het net iets veiliger met steuntjes - Ik leer het later wel als ik groot ben ! laat ze me weten. 😎

Het komt allemaal goed .. blijven oefenen ! 





Ik voel en ruik de lente en dus moeten de gordijnen eraan geloven. 
Deze morgen was ik - nu de zon er nog niet is - de ramen van onze klas. 
De gordijnen krijgen een fris sopje en na school kan ik 
een eerste lading vers gewassen gordijnen weer ophangen. 
Lentefris heet zoiets ! 

Nog even dit .. 
Heel af en toe geef ik mijn kleuters een opdracht. 
Deze keer vroeg ik iets mee te brengen dat geluid maakt .. iets om schuddoosjes mee te vullen. 
Emma en Ella hebben de boodschap meegenomen naar huis en deze ochtend stak in hun schooltas 
respectievelijk een zakje pasta en een zakje rijst. 
Flink zo, meisjes ! 
En ja mama's en papa's .. geloof je kleuter maar .. in de tweede kleuterklas moet je al eens iets onthouden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten