vrijdag 5 februari 2021

5 februari 2021

 

Elke week brengt mama Vitamientje een voorraad vers fruit

en heel af en toe een extra zoetigheidje. 

Alles wordt corona-proof geleverd aan de nooddeur van onze klas. 

Dank je wel ! 

Mijn kleuters werken aan een volgende observatieopdracht :

Los de matrix op ! 

Een combinatie van kleur en vorm.

Het stappenplan vraagt de plaatjes te sorteren naar kleur.. 

vervolgens worden de vormen in rekening gebracht. 

Deze oefening vraagt heel wat concentratie. 



























En dan gaan alle remmen los in de les LO.(=  lichamelijke opvoeding)

Vandaag is juf Margot er niet - zij kreeg een andere opdracht. 

Dus neem ik de taak als juf LO op mij. 

Als een heuse coach stimuleer ik mijn kleine atleten :

Lopen, springen, balvaardigheid, evenwicht, .. 

Tot slot observeer ik de fietsvaardigheid van mijn Tandemtrappertjes. 

Eén van de doelstellingen K2 .. Ik fiets, stuur, rem zonder steunwieltjes !

Hoogtijd om mijn kleuterwielerclub nieuw leven in te blazen. 

Bij veel kleuters is het nodig dat de juf met hen meeloopt tijdens de fietstocht over de speelplaats - 

goed voor de conditie van de juf, dat wel .. maar dit moeten ze echt alleen kunnen..

Dus beste mama's/papa's, verwijder de steunwieltjes en zet je kleuter op de fiets. 

Nu de lente in aantocht is en de koersklassiekers er snel aankomen, 

lijkt dit me het ideale moment om jullie kleine talenten het fietsen aan te leren. 


























































Tot slot spelen we nog een spel "Hou je tuintje leeg" 
De opdracht bestaat erin de bal in de tuin van de tegenspeler te gooien. 
Wie na 5 minuten spelen het minst ballen in de tuin heeft, wint als ploeg. 
En of de ballen door de lucht zoeven..  






Ik heb zo'n klein vermoeden dat juf Muriel zin heeft om mee te spelen 😁



De Tandemtrappertjes op de fiets ..






Emma is reeds volop bezig met de opwarming ! Mooi zo ! Zo worden Flandriens geboren .. 

 

Tijdens het middageten is het opvallend stil .. uitgeteld ??? 

Ik denk het ! 😁

In de namiddag werken we nog een 2-delig kleurenpatroon af. 

En dan kan het welverdiende weekend beginnen .. 

Tot maandag ! 

1 opmerking:

  1. En 'hop' met de beentjes!!
    Dat doen jullie super!!
    Goed voor de conditie

    BeantwoordenVerwijderen