dinsdag 9 februari 2021

9 februari 2021

 

Het is dikke truiendag en wij doen mee .. de verwarming wordt een graadje lager gezet en

meteen zetten we onze warme mutsen op, trekken we onze knusse sjaals aan ! 

We maken er samen een gezellige winterdag van. 








Ook op dikke truiendag wordt er traditioneel een klasfoto gemaakt. 
En hoe zit het nu met de muts van de juf ??? 
Je kleuter heeft het je vast al verteld - die muts kreeg ik van de Siberische beer 
die elk jaar weleens komt aankloppen 😁





Door bewegen warm je op, dus op naar een lesuur LO met juf Margot 

De winterprik laat ons toe ijssculpturen te maken. 
Met vormpjes uit de zandtafel maken we de mooiste ijsfiguren. 
Na een nachtje vriezen, hangen we de figuren in een boom.. 
Dit kan je zeker ook thuis doen - je kleuter weet exact hoe het moet. 


De toverparels zijn klaar voor gebruik. 
Na een nachtje water opslorpen kunnen de kleuters aan de slag.
Iedereen wil wel meespelen.




Deze kleuters vullen met vormen een matrix in. Flink zo ! 

En deze strooien gul met confetti op de lichttafel.
Naidat stort zich op een puzzel..
.. terwijl anderen een kleurplaat inkleuren naar legende
 en meteen vormen leren herkennen en benoemen. 





De laatste oefening van de dag .. toverrijmwoorden .. 
Doe je mee ??? 

Pim pam paard, ik tover een ... 
Pim pam peer, ik tover een .. 

Pim pam puis, ik tover een .. 
Pim pam poek, ik tover een .. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten