maandag 1 februari 2021

1 februari 2021

 De pantoffelclub blijft aangroeien. 

Steeds meer kleuters brengen de pantoffels mee naar de klas, echte pantoffelhelden zijn het. 

Na het spelen, trekken we de schoenen uit en ruilen deze voor onze pantoffels.

De schoenen worden onder de verwarming gezet tot de volgende speeltijd !

En zo heeft iedereen warme, droge voetjes. 


Deze week is het observatieweek in K2.
Even nagaan hoe het gaat met de ontwikkeling van elke kleuter 
en daar nemen we uitgebreid de tijd voor. 
Hoe is het gesteld met de cognitieve ontwikkeling ? 
Hoe zit het met de spel-/werkhouding van je kleuter ? 
En wat met de wiskundige initiatie, de motorische ontwikkeling  en de sociale vaardigheden ? 

We beginnen met een aantal korte opdrachten .. 
Wie ben ik ? (volledige naam)
 Waar woon ik ? (in welke straat ?)

Kan ik mijn jas alleen aantrekken en sluiten ? 
Lukt het mij de schoenen aan te trekken ? 

Kan ik kleuren binnen de lijnen ? 
Welke is mijn voorkeurshand (links ? rechts ?) 
Heb ik een correcte pengreep ? 

Eerste opdracht : Kleur de broek van Rikki konijn geel .. 














Van zoveel opdrachten krijg je honger .. een gezond tussendoortje brengt redding .. smullen maar ! 






We zijn klaar voor een volgende opdracht .. 
we gaan gezellig puzzelen ! 
Wie maakt een puzzel van minimum 24 stukken ? 
Wie durft het aan een puzzel van 36 / 48 / 96 stukken te leggen in zijn eentje. 

De eerste puzzelronde is een succes - iedereen kan een puzzel van 24 stukken samenstellen. Knap ! 
Op naar een puzzel van 36 stukken en ook dat loopt vlot. 






















Verder zijn er nog een aantal kleine opdrachten zoals deze ..
Rol de plasticine uit, rol de plasticine tot een pannenkoek en snij met een mes de pannenkoek in stukjes.
Wie kan op een veilige manier een mes hanteren ? 
Wie snijdt fijne plakjes ? 


Tussendoor controleer ik nog even de contactschriftjes. 
De eerste betalingen voor carnaval lopen binnen en ik krijg een melding .. luizenalarm ! 

Beste ouders, 
Er werden luizen gesignaleerd in de klas van je kleuter.
Aan alle ouders vragen ik de haren van je kleuter dagelijks te controleren op deze vervelende beestjes, 
dit voorkomt heel wat ellende.

Juf Tania 


Na de speculaas (Sint-koekjes), 
de oliebollenbak met kerst,
de sneeuwtaart voor het nieuwe jaar 
en de pannenkoekenbak voor de verjaardag van juf Tania .. 
bakken we morgen in onze kleuterklas verse hart(gist)wafeltjes.
 (Volledig coronaproof ! ) 

School lopen in de Tandem is werkelijk een feest ! 😉
 
Tot morgen allemaal ! 
Ik snel nu naar de winkel om de nodige ingrediënten : 
Bloem - suiker - boter - melk - bruiswater - gist - eieren - vanillesuiker. 
Daarna plunder ik de keuken - potten / pannen - weegschaal - maatbekers enz 
En dan nog de loting .. wie doet de afwas morgen ? 😁

Geen opmerkingen:

Een reactie posten