donderdag 16 april 2020

16 april 2020

Paasvakantie of niet .. de directeur weet ons steeds te vinden😉
Zo is er deze ochtend een smartschool live-sessie (lees : personeelsvergadering) 
en wordt er overleg gepleegd rond preteaching. 
Ik ga met mijn klasje gewoon verder met de oefenbundels de komende weken.
Dus rijd ik deze namiddag naar Eeklo, een essentiële verplaatsing
want het is voor mijn kleutertjes. 😁
Na wat puzzel- en denkwerk zit de nieuwe oefenbundel in elkaar. 
De verschillende domeinen zitten erin verwerkt : 
Taal - wiskunde - muzische vorming - wereldoriëntatie - LO en media. 
Binnenkort krijgen jullie via gimme info over 
hoe, waar en wanneer je de bundel kan bemachtigen. 

Het is me wat, die coronacrisis.
Het virus dwarsboomt eventjes al mijn plannen.
Geen klasactiviteiten, geen gezellig samenzijn, geen uitstappen, geen schoolreis.. 
Wat wel gewoon zijn weg zoekt, is het onkruid.. het blijft hardnekkig groeien
dus duik ik deze namiddag ook nog eens de schooltuin in. 




Ik krijg het gezelschap van enkele duiven die een nest bouwen in de berkenboom,
een merel zingt zijn mooiste lentelied. 
De lente zit in de schooltuin : fris lentegroen, bloeiende boshyacinten,
bloesems op de fruitbomen.. 




Ook de wilgenhutten groeien geleidelijk dicht


 Ik ben helemaal alleen op de campus, er zijn geen vrolijk snaterende kleuters in de buurt. 
Ik mis ze ontzettend. 
Nog even volhouden die "Stay at home"
 en dan hopelijk .. begroeten we elkaar snel in de Tandem 
en maken we er alsnog nog een mooi schooljaar van. 

Groetjes .. and keep it safe ! 
Juf Tania 

 Onze klas waar de tijd is blijven stilstaan - zie kalender .. 13 maart 2020 ..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten