vrijdag 3 april 2020

04 april 2020

De paasvakantie is er .. 
De opdrachten zijn afgewerkt. 

Om verveling tegen te gaan heb ik nog wat 'knipwerk' voorzien in een volgend bundeltje.
Wie deze bundel afhaalde op school kan aan de slag. 
 Omschrijving van de werkblaadjes 
Elk blaadje heeft een aantal sterren.
Het blaadje met één ster is het eenvoudigste werkblaadje,
hoe meer sterren hoe moeilijker de oefening is. 
De kniplijn is de stippellijn, de te volgen lijn dus. 

Werkblaadje 1 : In het hok 
Kleur de tekening met schaapjes in. 
Knip op de stippellijnen.
Vouw de hekjes op de vouwlijnen omhoog.
Plak de randen vast met plakband.
Nu zitten de schaapjes in een hok. 


Werkblaadje 2 : kuikentje uit het ei 
Versier het ei. Knip op de stippellijnen. 
Schuif de eierschaal dan omhoog en omlaag. Piep ! 

Werkblaadje 3 : Lekkere wortel
Kleur het konijn in. Knip op de stippellijnen.
Schuif de tekening naar boven en naar beneden : hap hap hap. 

Werkblaadje 4 : Lange rups
Kleur de rups in. Knip cirkels uit gekleurd papaier.
Plak ze achter het lijf van de rups. 


Werkblaadje 5 : Uit het ei, kleintje
Kleur het ei in verschillende kleurtjes.
Knip het ei uit op de ronde stippellijnen.
Knip dan ook op de rechte stippellijnen.
Puzzel een kuikentje van deze stukken - volg het voorbeeld. 


Werkblad 6 : Ballenbad
Weet je voor welke sport deze ballen dienen ? Geef elke bal de juiste kleur.
Knip ze dan uit op de stippellijnen. 

Teken bij elke bal een kindje. (oefenen lichaamsschema)

Werkblad 7 : Mooi boeket 
Kleur de bloemen in vrolijke lentekleuren. 
Knip ze uit en volg de stippellijn. 
Plak de bloemen op een rietje. 
Wat een mooi boeket ! 
Werkblad 8 : Een matrix van paaseieren
Leg de matrix-rooster op tafel. 
Knip de 24 plaatjes gekleurde paaseieren uit en pas ze in in het rooster.
Hou rekening met de figuur op de eieren en de kleurencombinatie. 
Zoeken maar ! 
Heb je het rooster kunnen vullen dan kan je de eitjes vastkleven. 
Speel je dit spelletje graag nog eens opnieuw, bewaar dan de paaseitjes in een leeg luciferdoosje. 

Werkblad 9 : Kip met hangende pootjes/paashaaszakjes
Wat heb je nodig ? 
Mama/papa leggen jullie de materialen klaar ? 
Geef het stappenplan aan je kleuter - leer hen de volgorde van de plaatjes volgen. 
De kleuters oefenen hierbij het ontluikend lezen. 
Kleuters voeren zelfstandig de opdracht uit. 

Fijne paasvakantie - stay safe ! 
En stuur me af en toe een bericht, een grappige foto of een leuke quote. 
Ik kijk uit naar jullie belevenissen.. 

Liefs, 
Juf Tania 


En dan was er nog .. 
Nonah had dan toch gelijk .. de directeur is op pad in onze klas ..
Zoekt hij iets ?
https://youtu.be/R9ewCCbZn6k

Voorbije week stuurde ik een mail naar de directeur : 
Dag meneer directeur, 
Er liep  een mailtje binnen van Nonah die een opdrachtenbundel kwam ophalen op school.
Op dat moment werd jij ook gesignaleerd op het schooldomein wat de heerlijke reactie ontlokte van ..
"Oh neen, mama .. de snoeppot .. is die nu wel veilig ?"

De directeur stuurt meteen een mailtje terug : 
Hahahaaa.. Zalig ! 
Maak ik deze week eens een filmpje dat ik 'dé' snoeppot aan het zoeken ben ?  

Daar ben ik natuurlijk voor te vinden dus schrijf ik : 
Ik zou zeggen .. doen .. maar de pot is leeg ..
zal ik er een briefje met een boodschap insteken ? 
Dat wordt hilarisch .. ik hoor mijn kleuters al krijsen 😁
Trek maar alle registers open. Succes ! 

En zo gaat de directeur op 'snoeppotjacht' (geen berenjacht voor hem !)  

 
Dank je aan juf Ilse om een link te koppelen aan dit filmpje.
Het lukte me niet te uploaden op mijn klasblog. 
👍

Geen opmerkingen:

Een reactie posten