maandag 9 november 2015

9 november 2015


De vakantie hebben we gehad.
Het deed goed eventjes de batterijen op te laden laden 
en er vandaag alweer in te vliegen met een leuk project ! 

We starten de dag met een kringgesprek.
Len, Fran en Vic verbleven gezellig in Euro-Disney Parijs samen met 'onze' Odil.
Yari heeft dan weer een nieuwe auto gekocht, die hij meteen lekker gesopt heeft.
Hij bracht eveneens een bezoekje aan de bioscoop en 
keek meteen naar de nieuwste film van FC de Kampioenen. 
Nu staat nog de film Ai Raymond op zijn verlanglijst en ik ben uitgenodigd om mee te gaan .. leuk !
Kiara bracht een bezoekje aan het circus.
Xavier maakt Plopsaland onveilig :-)
Een ontspannende vakantie voor iedereen ! 

Maar na ontspanning komt inspanning ..
GEVAAR  : 
Buikgriep in de kleuterafdeling !! 

 
Het virus verspreidt zich razendsnel ..
de wc-pot draait overuren,
 kleuters staan in de rij voor een verfrissende douche
 en de juffen kunnen het tempo nauwelijks volgen. 
De handdoeken en washandjes zijn in een mum van tijd opgewerkt.
Buikloop .. het is een vervelend fenomeen als je het mij vraagt.
Hopelijk zijn alle zieke kleutertjes weer snel op de been
en kunnen we het virusje snel indijken. 

Ons project 'Schoenen om te zoenen' blijkt een schot in de roos. 
Als ik deze morgen in de klas kom opdagen met een bruine laars en een bloemetjeslaars
is het hek helemaal van de dam.
Hilarisch moment !! 
Yari past mijn outfit meteen aan.
Die bloemetjeslaarzen ziet hij blijkbaar net iets liever 
dan mijn paar bruine laarzen ;-)  dus verdwijnen de bruine laarzen 
en trek ik maar de bloemetjeslaarzen aan. 

  Als ik mijn kleuters de opdracht geef om al hun schoenen uit te trekken
en ik de schoenen her-verdeel .. kan het passen beginnen. 

 Voor sommigen zijn de schoenen té groot,
anderen passen dan weer helemaal niet in de toegekende schoenen .. 
die zijn dan weer té klein. 

 Wat nu ??? 
Dan kiezen we toch gewoonweg weer voor ons eigen paar schoenen !!! 


De kleuters kregen een opdracht mee naar huis. 
Verzamel oude schoenen en breng ze mee naar de klas. 
Wij richten een schoenenwinkel op en laten meteen de kleuters schoenen passen ..
'Wie het schoentje past, trekke het aan !'
Hopelijk raakt ons winkeltje goed gevuld ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten