zondag 15 november 2015

18 november 2015


Bonjour tout le monde, 
Je suis arrivé en France !! 
Vandaag breng ik een bezoekje aan Pierre de France.
Pierre spreekt een aardig mondje Frans en rolt vrolijk met zijn Franse 'r'
Meteen bezoeken we de lichtstad Parijs en 
als niemand het ziet beklimmen Pierre en ik de Eiffeltoren.
Fantastisch toch !
Van de lichtstad trekken we zuidwaarts naar de Côted'Azur
waar het vakantiehuis van Pierre staat.
In het Maison de Pierre vind je lavendel en zonnebloemen.
En als Pierre aan het koken gaat, worden meteen de lekkerste gerechten op tafel getoverd. 
Croissants als ontbijt.
Coq au vin, aardappelgratin en als dessert  een tarte Tropézienne.
Natuurlijk hoort hier een lekker flesje wijn bij gemaakt van de druiven die Pierre uit de wijngaard plukt - 
geen mandarijnen dus in la douce France ! 

Au revoir,
Pierre de France en Piet 
Xxx 
PS : Ook nu hebben Pierre en ik gezorgd voor een souvenir
Veel plezier ermee .. 

De Marseillaise weerklinkt .. eventjes staan we stil bij de actualiteit ..
En dan lees ik de brief van Piet voor .. juf Joke lacht met mijn 'Frans' accent.
De kleuters kijken me verbaasd aan .. 
niemand lijkt me te begrijpen .. zou het dan toch aan mijn 'accent' liggen ??
 Juf Anne wil Piet achterna.. 
maar Piet is reeds vertrokken en verblijft nu in Frankrijk ..
foute outfit dus !
 Maar juf Anne haar reiskoffer is aardig gevuld en meteen 
trekt ze een aangepaste tenue'ke aan !
Mode-Piet heeft heel wat mensenkennis en 
de opdruk van juf Annes T-shirt stemt me volledig blij.
"Je suis impossible" 
Hahaha, volledig akkoord !! 
 Maar ook Reispiet past zijn kleding aan volgens het land waar hij verblijft.
Voor elk land heeft Piet een aangepaste muts ! Kijk maar ! 
Pierre en Piet zorgden meteen voor een verrassing : 
een reeks zoek- en praatplaten ! 
Dank je ! 


En natuurlijk is er ook nu weer een 'sneeuw-schudbol' .. deze keer met zicht op Parijs.
Deze (goedgemutste) Franse muts doet me denken aan de beroemde TV-reeks Allo-Allo.
Lijk ik nu niet een beetje op Michèle van de 'resistence' ?? :-)


Ook Mauro (K3) heeft nieuws voor me.
Fier toont 'grote' broer de laatste echo van de baby en ja, ik heb de echo goed bestudeerd. 

Wordt het een jongen ? Of een meisje ? Wie zal het zeggen !
Ik weet het !!! 
Nog eventjes geduld, dan weten jullie het ook !


 En omdat het voorleesweek komt de mama van Jurre voorlezen in de klas.
 Een prachtig verhaal over twee haasjes die heel erg van elkaar houden.
Dank je mama Inge voor dit sfeervol voorleesmoment ! 

Omdat de derde klas opgesplitst is en juf Ilse nu voltijds een klas te begeleiden heeft, 
krijgen de K2-tjes een nieuwe turnjuf .. juf Mieke .. 
Voortaan gaat de turnles door op woensdag en donderdag van 9.35 u - 10.25 uur.
Ook vandaag steken we de handen uit de (schildershort)mouwen
en maken een 2D-schilderij van Sint
(foto volgt)  


 Het is woensdag en ik heb de namiddag vrij. 
Een afspraak bij de kapper,
een blits-bezoek van mijn neef
en ik mag deze namiddag speelgoed kiezen van de Sint voor 6 december.
 Mijn middag is aardig gevuld. 

Vader-stelt-zoontje-op -meest-ontroerende-wijze-gerust-na-aanslagen-Parijs
Wat zeg je tegen de kinderen na de aanslagen in Parijs ?
We hebben er de afgelopen dagen allemaal al wel bij stilgestaan. 
Een vader heeft het alvast mooi voor elkaar.
Wanneer zijn zoontje zich afvraagt welk antwoord wij hebben op de wapens, stelt de vader hem gerust met mooie woorden. 

"Zij hebben misschien wapens maar wij hebben bloemen om te vechten tegen de wapens"


2 opmerkingen:

  1. Juf Tania, passend gekozen hé, het pulleke van madre... xx Justine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nathalie en ik vonden dit een leuk statement.. Xx Justine

    BeantwoordenVerwijderen