donderdag 19 november 2015

26 november 2015


Brief van Reispiet : 

Buongiorno,
Vandaag ontmoet ik Piedro.
Piedro is steeds gekleed naar de laatste Pietenmode.
Met zijn satijnen pakje van GianniVersace schittert hij onder de Italiaanse zon.
La vita é bella ! hoor je hem steeds roepen.
Italië is dan ook het mooiste land dat ik ooit gezien heb. 
We wandelen gezellig door de oude Romeinse stad, trekken naar Venetië en Florence.
We genieten van een terrasje, een smakelijk pizza, een ijsje en een cappucino.
Dit is 'la dolce vita'
Ti voglio bene (.. ik zie je graag) 

Piet en Piedro 
XxxXxxx

En jawel, ook vandaag is er niet één maar zijn er meerdere souvenirs (ik wist echt niet wat kiezen !) 

Juf Anne stelt me vandaag diep teleur. 
Het mooiste land op aarde .. Italië .. en geen aangepaste outfit .. 
foei en dat in het land van de couturiers !! 
Had ze dan echt niet gedacht aan de oude Romeinen ?? 
Of Julius Caesar ?? 
De leeftijd van de oude Romeinen heeft ze toch bijna bereikt of niet ??!! 
Of zoals ze de skilatten aanbond, kon ze vandaag toch een 'gondel' hebben meegebracht ?? 
Het zou prachtig geweest zijn .. helaas .. 
Ook een knappe gondelier bracht geen inspiratie .. 
 Neen, ze verschijnt in een T-shirt-touristique. 
En de beloofde pizza heeft ze ook al niet mee. 
Ai ai ai, ze denkt enkel en alleen maar aan de limoncello 
die thuis op het aanrecht staat en hoe lekker die wel is. 
Maar op de eerste tonen van 'Volare' is de sfeer meteen gezet. 
We zitten in de laars van Europa.
Ik droom eventjes weg van een zonnig, zuiders terras en een heerlijk bord pasta.
De collega's dromen met me mee en 
we vinden met z'n allen dat we er dringend effe tussenuit moeten ..
richting Italië. 
 Zou leuk zijn ! 
Maar de plicht roept !
 Morgen reizen we alweer naar een ander land .. Egypte. 

Intussen zwoegen we op allerlei opdrachten in de klas 
maar de kleuters amuseren zich te pletter .. en zo hoort het ! 

Uit de kindermond :
Ik heb er een hele goede vriend bij, Mauro (K3) is zijn naam. 
Als juf Anne loopt te 'ratelen' tegen me- zoals ze wel eens meer doet ;-),
 merkt Mauro heel fijntjes op : 
"Ze doet weer beu tegen je, hé juf Tania"
En juf Anne, die keek even zuur !! Hahaha. 
Tja beste collega, de waarheid komt uit de kindermond zei mijn oma zaliger altijd.
En Mauro is mijn aller-allerbeste vriend op aarde ! 




1 opmerking:

  1. 1. Volgende week verschijn ik als strijdlustige gladiator..
    2. Maurotje houdt van mij.. maar jij stookt hem op... ok af en toe kan ik een beetje zagen..
    3.ik had reen broek aan van Liu Jo.. Italiaans topmerk..
    4. Ik droeg schoentjes van Donatella Versace.....Italiaanse couturier...
    5. Ik droeg ook 2 T-shirts van Roma een groene en een blauwe...
    Tot hier mijn Itliaanse outfit.
    Ik verwacht je morgen als Cleopatra !! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen